خبرگزاری کار ایران

مراسم رژه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در خیابان‌های اردبیل برگزار شد

همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی با هدف نمایش امکانات و توانمندی‌ها رژه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در خیابان‌های اردبیل برگزار شد.

هفتم مهر ماه با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و هم چنین یاد آوری و رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های ماموران آتش نشانی میهمنمان، به خصوص در سال‌های دفاع مقدس، روز ایمنی و آتش نشانی نام گرفته است و همین بهانه‌ای شد برای نشستن پای حرف‌های فضیلت ابراهیمی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی اردبیل و یاد کردن از آنان که در میان شعله‌های آتش پیام آور ایستادن و سرخ زیستن هستند.

ابراهیمی در مورد ایستگاه‌های اتش نشانی اردبیل گفت: «برحسب جمعیت باید در سطح اردبیل ۱۰ ایستگاه داشته باشیم که در حال حاضر ۵ ایستگاه در حال خدمت گزاری و ۳ ایستگاه دیگر واقع در شهرک کوثر، شهرک صنعتی فاز یک و سلمان آباد احداث شده که هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند».

مدیر عامل سازمان آتش نشانی، در مورد تجهیزات سازمان در اردبیل نیز گفت: «امسال با دریافت مبلغ چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان از استانداری، توانستیم ایستگاه‌هایمان را مجهز به تجهیزات جدید کنیم. در ساختمان‌های جدید انواعی جدیدی از مصالح به کار می‌رود؛ بنابراین ما نیز باید تجهیزاتمان را به روز کنیم. به همین دلیل هم همواره به مساعدت و همیاری مسولان استانداری و شهرداری نیازمندیم».

وی افزود: «ما تا امروز بیش از ۷۵ درصد توانمان را صرف آموزش‌های لازم برای پیشگیری از حوادث کرده‌ایم». آموزش ۳۹۳هزار نفر نیروی درون سازمانی و ۷۴۲ هزار نفر نیروی دواطلب و هم چنین آموزش پرسنل ادارات، دانش آموزان و دانشجویان، صاحبان فروشگاه‌ها و هتل داران و... از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای تبدیل ایمنی به یک فرهنگ انجام داده‌ایم».

ابراهیمی گفت: «با وجود ۱۵۰ نفر آتش نشان افتخاری زن نتوانستیم از این نیرو‌ها در عملیات حرفه‌ای استفاده کنیم؛ مشکلی که در اکثر مشاغل ما وجود دارد و انگار قرار هم نیست حل شود».

وی در پایان ضمن تبریک به همکارانش در سازمان از تلاش بی‌وقفه آنان در کار سخت و زیان آورشان با وجود تمامی استرس‌ها قدردانی کرد و گفت: «برای اینکه جان خود را بخاطر دیگری به خطر بیاندازی باید عاشق باشی!».

رد جملهٔ آخر مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل را تا ایستگاه آتش نشانی شمارهٔ ۳ اردبیل گرفتیم. بعد از در بزرگ آهنی، ماشین‌های بزرگ بودند و ماموران آتش نشانی با لباس‌های زرد و کلاه‌های قرمز.

باقر صادقی هشت سال است پشت فرمان ماشین قرمزی می‌نشیند که می‌داند کسانی منتظر شنیدن صدای آژیر دلخراشش هستند. می‌گوید: «شغلم را لطف بزرگی می‌دانم که خداوند شامل حال من کرده. خدمت به مردم بزرگ‌ترین افتخارم است و کم کاری از سر بی‌کاری بزرگ‌ترین آرزویم!»

 «رفتنم با خودم و برگشتنم با خداست، اما آن چیزی که به من شجاعت رفتن می‌دهد آرامش و راحتی وجدان بعد از هر عملیات است؛ از این جهت خطر برایم معنایی ندارد.» این را سلمان طهماسب‌پور می‌گوید، مهندسی که از سه سال پیش مامور اتش نشانی شده است و ادامه می‌دهد: «یکی از بزرگ‌ترین افتخارهای زندگی‌ام را بستری شدن در بیمارستان به دلیل مصدومیت در حین انجام عملیات است» و از نجات یک کودک می‌گوید و اشک شوق یک مادرش؛ از لحظه‌ای که احساس می‌کند از خودش شغلش و زندگی‌اش راضی است.

سید فرید موسوی
کد خبر : ۳۰۹۰۲۳