خبرگزاری کار ایران

هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد برگزار می‌شود

آیت الله سیدان گفت: هشتمین اجلاس علمی و پژوهشی سالانه بزرگداشت غدیر با پیام مراجع تقلید در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاس با پیام آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله ناصر مکارم شیرازی ۹ مهر ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ولایت و سرپرستی با جریان غدیر خم ارتباط نزدیک دارد و در جامعه ما نیز رهبری به معنای واقعی معنا پیدا کرده است.

وی گفت: غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه می‌باشد و در این زمینه نیازمند توجه بسیار ویژه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

دبیر علمی هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر نیز با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای پیرامون غدیر در این اجلاس برگزار می‌شود افزود: در این زمینه یک کار علمی و فرهنگی بسیار عظیم طی سال‌های اخیر انجام شده است.

هادی وکیلی با اشاره به شعار امسال این همایش با عنوان «آخرین ابلاغ - بر‌ترین میثاق» گفت: همایش مزبور بیشتر رویکرد علمی دارد و مبتنی بر روش‌های علمی روز دنیا است.

وی اظهار کرد: این اجلاس در سه شب به صورت عمومی و در چهار شب دیگر نیز به صورت تخصصی برگزار می‌شود که ائمه جماعات و شخصیت‌های برجسته کشور در جلسات مختلف آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آیت الله حسینی قزوینی، دکتر بنی هاشم، آیت الله میلانی، آیت الله توحیدی، دکتر حسام العباد، دکتر سبحانی، دکتر علی الشیخ در این اجلاس به صورت تخصصی سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه بسیاری از اساتید حاضر در این اجلاس در دانشگاه‌های مشهد نیز حضور می‌یابند افزود: یکی از رویکردهایی که به صورت ویژه در این برنامه دنبال می‌شود بررسی نقاط ضعف سالهای گذشته و رفع مشکلات موجود است.

کد خبر : ۳۰۸۷۵۳