خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ساری

دشمن در جنگ نرم باورها و ارزش‌های جامعه را هدف گرفته است

فرمانده سپاه ساری گفت: دشمن در جنگ نرم باور‌ها و ارزش‌های جامعه را هدف گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی خادم عصر امروز در همایش نقش زنان در دفاع مقدس و جنگ نرم در سالن اجتماعات آستانه مبارکه امام‌زاده عباس ساری با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره و میراث معنوی ماندگار برای ایران و حتی جهان اسلام است، اظهار داشت: رزمندگان ما با دفاع از انقلاب اسلامی دست رد به لیبرال غربی و کمونیسم شرقی زدند.

وی عدالت محمدی، امامت و اجتهاد را از جمله شاخصه‌های اصلی اسلام ناب محمدی دانست و گفت: دشمن با برپایی جنگ سخت در ۸ سال دفاع مقدس کینه و خشم خودش رانسبت به اسلام نشان داد.

فرمانده سپاه ساری افزود: بعد از دوره ۸ ساله دفاع مقدس، دشمنان ایران وقتی متوجه شدند توان شکست ایران را در جنگ سخت و نظامی ندارند برای دست یابی به اهدافشان از طریق جنگ نرم اقدامات جدیدی را برای مبارزه با ایران اسلامی شروع کردند.

خادم به سخنانی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه قلب و عقل از ابزارهای سعادت انسان محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: دشمن با نفوذ بر قلب و عقل افراد می‌خواهد خواسته‌های شیطانی خود را بر آنان تحمیل کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ به داخل کشور لوازم و ابزارهایی را برای خود تعریف کرد، گفت: صنایع فرهنگی، فضاهای مجازی، رسانه‌ها از جمله ابزار جنگ نرم به شمار می‌آید.

خادم افزود: جنگ نرم با پشتوانه قدرت نرم انجام می‌گیرد و با توجه به اینکه در جنگ نرم از ابزار مختلفی استفاده می‌شود می‌توان گفت که به‌‌ همان نسبت نیز گروه‌های مختلفی را مورد هدف ومبارزه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم سبب چالشهایی از قبیل اعتیاد، طلاق، خشونت و معضلات اجتماعی در جامعه شده است، گفت: قصد اصلی عاملان جنگ نرم تاثیر نهادن بر باور‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌های مخاطبان است.

فرمانده سپاه ساری با بیان اینکه دشمنان قسم خورده ما با یکهزار و ۵۰۰ اندیشکده ضد شیعی بر فکر و قلب مردم اثرات مخرب می‌گذارند، افزود: در شرایط کنونی وجود نخبگان و نقش افرینی آنان برای مقابله با جنگ نرم بسیار اثر گذار است.

خادم افزود: سبک زندگی مردم در اثر جنگ نرم تغییر کرده و افراد از جوامع غربی الگوبرداری می‌کنند بنابراینجایی که انگیزه دینی رخت بربندد انگیزه الهی وجود ندارد.

وی به نقش کلیدی ولایت فقیه در آگاهی و روشنگری جامعه نسبت به ترفندهای دشمن در جنگ نرم تاکید کرد و گفت: هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در جهت فرهنگ سازی جامعه، نقش آگاهی‌های سیاسی اعتقادی و بصیرت ملت ایران و ضرورت پرداختن به آن است که باید مد نظر همه ملت و مسئولان باشد.

کد خبر : ۳۰۸۷۴۳