خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزش روزنامه‌نگاری در گیلان برگزار می‌شود

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از برگزاری کارگاه‌های «آموزش حرفه‌ای روزنامه نگاری» و «دوره پیشرفته آموزش صفحه آرایی نشریه» به منظور تأمین کادر حرفه‌ای خبرنگاری و صفحه آرایی نشریات استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین داداشی با اعلام این خبر اظهار داشت: خانه مطبوعات گیلان با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ای معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به منظور تأمین کادر حرفه‌ای خبرنگاری و صفحه آرایی نشریات استان، کارگاه‌های «آموزش حرفه‌ای روزنامه نگاری» و «دوره پیشرفته آموزش صفحه آرایی نشریه با نرم افزار این دیزاین (InDesign)» را برگزار نماید.

به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان؛ مدارک مورد نیاز جهت شرکت در این دوره‌ها عبارتست از معرفی نامه از سوی یکی از نشریات استان، رونوشت از تمامی صفحات شناسنامه (یک سری)، رونوشت از کارت ملی به صورت پشت و رو (یک نسخه)، دو قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ و رسید واریزی به مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به شماره حساب جاری بانک ملی (سیبا) ۰۱۰۵۷۸۳۸۳۶۰۰۷ به نام خانه مطبوعات گیلان.

وی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با در دست داشتن مدارک مذکور حداکثر تا روز پنجشنبه ۹ مهر از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ عصر به خانه مطبوعات گیلان واقع در چهارراه پورسینا، روبروی بیمارستان پورسینای رشت مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

داداشی با بیان اینکه هر فرد فقط در یکی از دوره‌های مذکور می‌تواند شرکت کند، تأکید کرد: به دلیل محدودیت مکان برگزاری کارگاه، ظرفیت هر یک از دوره‌ها حداکثر ۳۰ نفر خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و در صورت قبولی افراد در دوره، گواهی نامه معتبر برای آن‌ها صادر خواهد شد.

برگزاری جشنواره موضوعی دفاع مقدس در مطبوعات گیلان در هفت محور

داداشی در ادامه یادآور شد: جشنواره موضوعی دفاع مقدس در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گیلان به همت خانه مطبوعات استان و با حمایت استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

وی از آغاز به کار دبیرخانه این جشنواره، مستقر در خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف حفظ و ترویج آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و در هفت بخش «خبر و تی‌تر»، «گزارش»، «عکس»، «مصاحبه و گفت‌و‌گو»، «خاطره و داستان»، «مقاله، سرمقاله و یادداشت» و «شعر» برگزار می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان تصریح کرد: آثار ارایه شده باید در فاصله زمانی اول مرداد تا دهم مهر ۹۴ در یکی از نشریات محلی گیلان و یا ویژه نامه‌های استانی نشریات سراسری، دفا‌تر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز استان گیلان منتشر شده باشد.

داداشی در خصوص جوایز جشنواره موضوعی دفاع مقدس در مطبوعات استان، گفت: به نفرات اول تا سوم جشنواره در هر بخش به ترتیب مبلغ سه میلیون، دو میلیون و یک میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره موضوعی دفاع مقدس در مطبوعات استان، نیمه اول آبان ماه امسال خواهد بود، افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره حداکثر تا پانزدهم مهرماه ۹۴ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، چهارراه پورسینا، روبه‌روی بیمارستان پورسینا، خانه مطبوعات گیلان، ارسال کنند.

داداشی با بیان اینکه صاحبان اثر با ارسال حداکثر سه اثر می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، تاکید کرد: شرکت در این جشنواره برای کلیه نشریات محلی گیلان و یا ویژه نامه‌های استانی نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز استان آزاد خواهد بود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اضافه کرد: داوران این جشنواره متشکل از دو کار‌شناس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یک نفر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دو نفر از خانه مطبوعات گیلان خواهند بود.

کد خبر : ۳۰۸۶۱۰