خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ری در مراسم افتتاح دو مدرسه خیرساز قول داد

اختصاص 500 میلیون تومان به ساخت یک مدرسه در قیامدشت

همزمان با آغاز سال تحصیلی، مدارس خیرساز «شاهد لاله‌ها» و «شهدای نسوز» در شهرری افتتاح شد.

این دومدرسه توسط حاج «حسین بنویدی» از خیرین استان تهران و به منظور استفاده دانش آموزان ناحیه یک شهرری احداث، تجهیز و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جنوب استان تهران، در آیین گشایش این مدارس که دکتر «هدایت اله جمالی‌پور»، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، «حافظی» رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، «نجفی»، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، «حسین نصراله»، معاون مدیرکل و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از روسای ادارات و فرهنگیان شهرستان ری حضور داشتند، مهندس «مسعود بنویدی» به نمایندگی از حاج «حسین بنویدی» ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، حادثه اخیر در منا را تسلیت گفت و در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص ساخت این مدارس پرداخت.

مهندس «بنویدی» گفت: «کلنگ احداث مدرسه شاهد لاله‌ها در سال ۱۳۸۹ به زمین زده شد که پس از طی عملیات ساختمانی این مدرسه در خرداد ماه امسال به صورت موقت و هم اکنون به صورت رسمی به اداره آموزش و پرورش تحویل شد».

وی ادامه داد: «این مدرسه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و در قالب ۱۱ کلاس درس، ۹ اتاق اداری، آزمایشگاه، کارگاه، سالن اجتماعات و سایر فضاهای مورد نیاز مدرسه میزبان دانش آموزان است».

مهندس «بنویدی» اظهار داشت: «عملیات احداث مدرسه شهدای نسوز نیز در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و درقالب ۱۱ کلاس درس و ملزومات فیزیکی موردنیاز مدرسه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد که امروز رسما تحویل آموزش و پرورش شد».

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱ مدرسه در سطح استان تهران توسط پدرش ساخته و تحویل شده است اظهار امیدواری کرد در راستای عمل به فرامین دینی، این کار نیک و خداپسندانه توسط افراد خیر دیگر نیز تداوم و توسعه یابد.

 «حافظی» رییس مجمع خیرین مدرس ساز نیز در این مراسم با تشریح اقدامات صورت گرفته از ابتدای تشکیل این مجمع در سال ۱۳۷۵ گفت: «خوشحال هستم که اعلام کنم هم اکنون در کشور ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز و هزار نفر خیر در کل جهان به کار خداپسندانه مدرسه سازی اهتمام دارند».

وی خطاب به فرزندان حاج «حسین بنویدی» که در مراسم حضور داشتند گفت: «بر اساس روایات هیچ فضیلتی بالا‌تر از فضیلت علم و دانش نیست و شما در این راه جهاد مال و نفس کرده‌اید و بهشت را برای خود ذخیره ساخته‌اید».

وی افزود: «بطور مثال، دانش آموزان شهرستان اسلامشهر نیز در حرکتی خیرخواهانه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به ساخت یک مدرسه در این شهرستان کمک کرده‌اند».

دکتر «هدایت اله جمالی‌پور»، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در آیین گشایش این مدارس با قدردانی از اقدامات خیرین در کمک به نیازمندان و ساخت مدارس در نقاط محروم از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به احداث یک باب مدرسه در قیامدشت خبر داد و گفت: «مدرسه محور توسعه پایدار در جوامع است و نگاه به این موضوع، آینده درخشانی را برای کشور به ارمغان می‌آورد».

وی نگاه دولت تدبیر و امید را به بخش آموزش و پرورش یک نگاه عمیق و اعتقادی دانست و اظهار داشت: «مدرسه است که فرهنگ را اصلاح می‌کند و دولت نیز با اعتقاد به اصل مشارکت مردم در اداره امور، دست همگان را برای پیشرفت و توسعه شهرستان و کشور می‌فشارد».

شایان ذکر است در این مراسم از همت والای حاج «حسین بنویدی» و همسر وی در خصوص مدرسه سازی تجلیل شد.

کد خبر : ۳۰۸۲۹۴