خبرگزاری کار ایران

کاردار انگلستان مطرح کرد

آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای برقراری ارتباط تجاری با گیلان

کاردار انگلستان از آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای توسعه مناسبات با طرف‌های تجاری در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاردار انگلستان در کشورمان که برای انجام سفری یک روزه و آشنایی با امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان گیلان به رشت سفر کرده است عصر امروز با حضور در استانداری گیلان با دکتر محمدعلی نجفی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

جی شارما در این دیدار با اعلام آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای توسعه مناسبات با طرف‌های تجاری در گیلان، اظهار کرد: انگلستان قصد دارد ارتباط خود را با ایران نزدیک‌تر کند و شناخت بیشتر از توانمندی‌های استان‌ها ابزاری مناسب برای این هدف است.

کاردار انگلستان تاکید کرد: در همین زمینه پس از ارتقاء سطح مناسبات دیپلماتیک بین انگلستان و جمهوری اسلامی ایران، گیلان اولین استانی است که به آن سفر می‌کنم.

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به فضای مناسب بین المللی که بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ بوجود آمده است، گفت: فضای مثبتی که پس از این توافق ایجاد شده است بستر مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری فراهم کرده است.

وی با ابراز خرسندی از سفر کاردار انگلستان به گیلان به عنوان نخستین سفر وی به استان‌ها پس از بازگشایی مجدد سفارت خانه‌های ایران و انگلستان در تهران و لندن عنوان کرد: گیلان به عنوان استانی که توانمندی‌های منحصر به فردی دارد با تدابیر دولت تدبیر وامید، فراهم کردن زیرساخت‌های اصلی گسترش این روابط نظیر تکمیل راه‌آهن و توسعه بنادر را در دستور کار خود قرارداده است.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: شرایط به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای گسترش مناسبات همه‌جانبه با کشورهای مختلف را فراهم می‌کند و استان گیلان نیز برای بهره‌بردن از این شرایط جدید برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی گیلان در همکاری‌های مشترک در محیط زیست، آب وفاضلاب کشاورزی چای وگردشگری، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها آماده است وشرکت‌های انگلیسی می‌توانند به شرط انتقال تکنولوژی‌های نوین در گیلان سرمایه‌گذاری کنند.

نجفی به وجود تنها منطقه آزاد دریای خزر و شمال کشور در گیلان اشاره کرد و گفت: انگلستان در مناسبات اقتصادی با گیلان فقط به جمعیت این استان توجه نکند بلکه پیشینه قوی‌این استان در ارتباط با کشورهای آسیای میانه، قفقاز واستان‌های جنوبی روسیه با جمعیت بیش از ۳۵۰میلیون نفری را نیز در نظر بگیرد.

کد خبر : ۳۰۸۰۲۲