خبرگزاری کار ایران

اعتراض والدین مقطع ابتدایی آموزشگاه 13 آبان لامرد نسبت به دوشیفت شدن

جمعی از والدین مقطع ابتدایی نسبت به دو شیفت شدن این مقطع اعتراض خود را اعلام کردند.

مهرماه بدون حاشیه نیست؛ آغاز مدارس و مشکلاتی که همچنان راه حلی برای آن وجود ندارد یا به طور مسکن برطرف می‌شود. مشکلات سرویس مدارس در روستا و شهر و دعواهای ثبت‌نام و کمبود فضاهای آموزشی نیز در لامرد هم مانند سایر نقاط کشور به چشم می‌خورد و آنچه که امروز دیدیدم، تجمع والدین دانش آموزان ابتدایی در آموزشگاه ۱۳ آبان بود که نسبت به دو شیفت شدن مقطع ابتدایی اعتراض داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، صبح امروز جمعی از والدین تا نزدیکی‌های ظهر در مدرسه حاضر شدند و نسبت به دو شیفت شدن این مقطع اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از والدین معترض به خبرنگار ایلنا گفت: هوای لامرد خیلی گرم است و دانش آموز ابتدایی با چه انرژی و توانایی می‌تواند در ظهر گرمای این منطقه در سرکلاس درس حاضر شود.

وی که خود کارمند است بر این اعتراض دارد که بدلیل گرمی هوا نیز معلمان توانایی آموزش را در زمان عصر ندارند.

والدین دیگری می‌گوید: در شیفت ظهر فرزندان ما پس از صرف نهار دچار خواب آلودگی می‌شوند و باعث می‌شود که یادگیری آنان در این زمان پائین بیاید.

اما مدیر آموزش و پرورش لامرد دراین خصوص به ایلنا گفت: با حضور شورای آموزش و پرورش، اعضای انجمن اولیا و مربیان و تعدادی از والدین معترض جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد و احتمالا بتوانیم با یک هفته صبح و یک هفته عصر مشکل آنان را حل کنیم.

ابراهیم صفری، بیان کرد: این مدرسه دارای ۱۲ کلاس استاندارد و ۴۲۰ نفر دانش آموز را برای امسال ثبت نام کرده است و اگر به دو قسمت و دو شیفت تبدیل شوند نیز مشکلاتی از قبیل ترافیک و تربیتی و... نخواهیم داشت.

پیش بینی نشدن فضای آموزشی در محدوده شهرک‌های مسکونی

این مسئول با اشاره به اینکه ثبت‌نامی‌های این مدرسه مربوط به محدوده مسکن مهر و شهرک جهاد است، افزود: بدلیل رشد و توسعه شهر و همچنین پیش بینی نکردن فضای آموزشی برای شهرک‌های مسکونی مهر و جهاد و دیگر شهرک‌های جدید نیز آموزش و پرورش را دچار مشکل کرده است.

لازم بذکر است مشروح گفت‌وگو ایلنا با مدیر آموزش و پرورش در خصوص سال تحصیلی جدید در ساعات آتی منتشر می‌شود.

کد خبر : ۳۰۷۰۶۸