خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان

اصناف در جهت اقامه نماز تلاش کنند

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان بر اجرای طرح ارتقاء و ترویج نماز جماعت در اصناف به منظور توسعه فرهنگ نماز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، هفتاد و نهمین اجلاس اتاق اصناف مرکز استان گیلان به ریاست جلال الدین محمد شکریه و با دعوت از مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان با موضوع فریضه نماز جماعت و جمعه و لزوم مشارکت و ترغیب اقشار مختلف بالاخص اصناف و بازاریان و کسبه در ادای این وظیفه مهم دینی و شرعی با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان رشت برگزار شد.

 در این جلسه پس از بررسی سایر موارد دستور کار اجلاس، حجت الاسلام والمسلمین حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان درباره اهمیت و جایگاه نماز جماعت به ویژه در بین اصناف و بازاریان سخنانی را مطرح کرد.

 وی بر اجرای طرح ارتقاء و ترویج نماز جماعت در اصناف به منظور توسعه فرهنگ نماز همراه با اصلاح نگرش و اهمیت دادن بیشتر جامعه صنفی به نماز و اهتمام نظام صنفی کشور به ترویج نماز جماعت اول وقت در اصناف تأکید کرد.

حجازی، اصناف و بازاریان را بسیار موثر در ترویج اقامه نماز دانست و افزود: بازاریان می‌توانند بهترین ترویج کننده دین و نماز باشند.

وی به نقش موثر اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در جهت ترویج و دعوت صاحبان صنوف به نماز اشاره کرد و بیان داشت: اتاق اصناف گیلان در این رابطه کارنامه خوبی داشته و در این جهت تلاش می‌کند.

کد خبر : ۳۰۵۸۵۵