خبرگزاری کار ایران

با تلاش اداره فرهنگ وارشاد اسلام آبادغرب

اولین برنامه فرهنگی "ئیوارانه" در روستای چقازرد برگزار شد

اداره فرهنگ وارشاد اسلام آباد به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی خود و پوشش دادن روستا‌ها، سلسله برنامه‌هایی را تحت عنوان «ئیوارانه» در دستور کار خود قرار داده است و دیروز چهارشنبه اولین برنامه از ئیوارانه، در روستای چقازرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسلام آباد غرب، موسیقی سنتی، شعر خوانی، مسابقه و طرح سؤال از بخش‌های این برنامه بود. از دیگربخش‌های مثبت و مفید این برنامه حضور یکی از کار‌شناسان مواد مخدر اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد، خانم صالحیان بود که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به صحبت پرداخت و نکات مهمی را در رابطه با پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و برخورد درست با فرزندان و … بیان کرد.

اجرای تئا‌تر توسط گروه میعاد (آقایان قباد دارابی، بهروز آئینه بندی و عرفان دارابی)، اجرای موسیقی توسط هنرمندان برجسته اسلام آبادی (آقایان محمد نریمانی و محراب بیانی)، اجرای هوره توسط استاد علی اکبر مصطفایی، شعر خوانی توسط شاعر برجسته جواد شریفی و طرح سؤالات با جایزه و اهدای کتاب از دیگر بخش‌های این برنامه بود. از نکات جالب این برنامه هنر نمایی تعدادی از جوانان روستا در برنامه بود.

هدف از سری برنامه‌های ئیوارانه کار فرهنگی در روستا‌ها، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، کشف استعدادهای هنری در روستا‌ها و بیان مسائل مختلف اعتقادی، اجتماعی در قالب هنر و نیز آگاه سازی مردم که نسبت به معضلات و تهدیدات اجتماعی نظیر اعتیاد، تهاجم فرهنگی و … به زبان هنر است.

این برنامه با استقبال خوب مردم خونگرم و مه‌مان نواز چقازرد همراه بود.

کد خبر : ۳۰۵۸۲۳