خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان دردومین همایش ملی نعنا

نگاه تخصصی در برگزاری جشنواره‌ها لحاظ شود

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: به جشنواره‌ها برای رفع مشکلات باید منطقی‌تر وبه صورت تخصصی نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان «حمیدرضا مومنیان» در دومین جشنواره ملی نعنا در باغ تاریخی فین کاشان با اشاره به اینکه درجشنواره‌ها باید مسائل آسیب‌شناسی شود گفت: ارزیابی اصول مبتنی بر واقعیات می‌تواند مسیر تعالی را درجشنواره‌ها رقم بزند.

وی از آب و خاک به عنوان گنجینه‌های الهی نام برد وگفت: خاکی که در اختیار داریم میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا بتوانیم از آن بهره برداری کشاورزی کنیم

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان توجه به آب وخاک درجشنواره‌ها را مهم دانست و گفت: رونقی که به واسطه جشنواره‌های گل وگلاب طی چند سال گذشته درابعاد توسعه منطقه قمصرداشتیم موجب رونق کسب وکارهای روستایی ومنطقه کاشان نیزشده است

وی ایجاد تعاملات فرهنگی، آشنایی با آداب و رسوم مردم، تولید ومستندات را مهم‌ترین دستاوردهای جشنوارهای گل وگلاب درشهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: رونق طب سنتی، توسعه صنعت عرقیجات گیاهی و کسب و کارمردم دردومین جشنواره نعنا می‌تواند تاثیر گذار می‌باشد.

وی با تاکید براستفاده ازظرفیت فرصتهای جشنواره ملی نعنا درکاشان گفت: باید دراین جشنواره به سایر مزایایی که درمنطقه کاشان وجوددارد پی ببریم و موجی را درکشوربه منظورپیشرفت منطقه کاشان ایجاد کنیم.

مومنیان با تاکید برحفظ ظرفیت اصلی جشنواره ملی نعنا گفت: همیشه درجشنوار‌ها باید با کار حرفه‌ای و آسیب‌شناسی دنبال رفع مشکلات باشیم.

وی تخصصی، منطقی کردن ودوری ازهیجانات را لازمه برگزاری چنین جشنواره‌هایی دانست و گفت: ارزیابی اصولی و مبتنی برواقعیات درجشنواره‌ها می‌تواند یک مسیر تعالی را برای برگزاری جشنوارهای آینده رقم بزند.

وی جشنوار‌ها را یکی از حوزه‌های خوب فرهنگی دانست و گفت: با توجه به اینکه برگزاری جشنوار‌ها می‌تواند با تولید خبر و ساخت مستند‌ها موجی را درکشور ایجاد کند باید تلاش کنیم ازاین ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن قدردانی از شهرداری کاشان در برگزاری دومین جشنواره ملی نعنا، استفاده ازشیوه نوین آبیاری را به دلیل اقلیمی که کشورمان دارد مهم دانست و گفت: باید حوزه کشاوورزی را به خصوص دربخش آب ساز و کارهای سنتی به سمت استفاده از شیوه‌های مدرن وصنعتی را پیش ببریم.

کد خبر : ۳۰۵۷۵۱