خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی زمین شناسی ایجاد شود

استاندار گیلان خواستار ایجاد آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی زمین‌شناسی و اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در این استان شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در نشست با محمدتقی کره‌ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور، گیلان را از جمله استان حادثه خیز طبیعی کشور دانست و اظهار داشت: از لحاظ مخاطرات زمین‌شناسی استان گیلان از جمله استان‌های پرحادثه طبیعی درکشور به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نوین و امکانات فنی و بالا توان اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و اکتشافی را با کیفیت مناسب را ارائه می‌دهد.

نجفی با بیان اینکه اکتشافات ژئوفیزیک هوایی برای ۲ پهنه پیشنهادی توسط سازمان زمین‌شناسی صورت پذیرد گفت: روشهای ژئوفیزیک هوائی به دلیل توانمندی در پوشش سریع و یکنواخت مناطق وسیع و حتی کوهستانی و صعب العبور اهمیت زیادی در اکتشافات معدنی و مطالعات مهندسی در دنیا پیدا کرده‌اند که ضروری است در گیلان انجام شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم ایجاد آزمایشگاه نانوبیو تکنولوژی زمین‌شناسی در استان تأکید کرد و گفت: کاربردی کردن حوزه‌های نوین نانو و زیست فناوری در علوم زمین و بویژه در بخش استحصال و فراوری عناصر معدنی ارزشمند موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های فراوری و آلودگی کمتر محیط زیست توسط پساب‌ها و پسماندهای معدنی می‌شود.

کره‌ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نیز در این نشست سیاست گذاری و تعیین خط مشی زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تهیه، تدوین و اجرای طرح‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، انجام بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافات و شناسایی منابع و ذخائر مواد معدنی و تهیه گزارش‌های فنی، اقتصادی مقدماتی و نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی را از جمله وظایف این سازمان عنوان کرد.

کد خبر : ۳۰۵۷۲۸