خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان فرمانداری تالش

یک چهارم ازدواج‌ها در تالش منجر به طلاق می‌شود

مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری تالش گفت: بررسی وقایع ثبتی در این شهرستان گویای افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تالش، فریبا حسنی در نشست مجمع بسیج این شهرستان با اشاره به شیوع معضل طلاق در جامعه، اظهار کرد: رنج سنی طلاق از ۱۷ تا ۵۰ سال برآورد شده و متاسفانه بخش زیادی از ازدواج‌ها در سالهای اولیه منجر به طلاق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طلاق منجر به گسسته شدن حلقه ارتباط بین خانواده می‌شود و نتیجه آن فرزندان بی‌سرپرست خواهد بود.

حسنی با اشاره به اینکه بررسی وقایع ثبتی در شهرستان تالش گویای افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج است، گفت: یک چهارم ازدواج‌ها در این شهرستان منجر به طلاق می‌شود.

مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری تالش با بیان اینکه با وجود فرهنگ سنتی خانواده‌های تالش شاهد آمار وحشتناکی در خصوص طلاق هستیم، اذعان نمود: متاسفانه امروزه آمار طلاق در روستا‌ها نیز رشد داشته است.

وی بر لزوم حمایت زوجین از یکدیگر، همدلی در خانواده، پایین آوردن توقعات و بالا بردن آستانه تحمل برای حفظ بنیان خانواده تاکید کرد و یادآور شد: تاثیر پذیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و تقلید از فرهنگ مبتذل غربی موجب بروز بی‌اعتمادی و در نتیجه فروباشی بنیان خانواده شده است.

حسنی، چشم و هم چشمی، تجمل گرایی، دخالت‌های بی‌مورد والدین در زندگی زوجین، بیکاری، عدم باروری و ضعف در ایجاد ارتباط را از دیگر علل افزایش طلاق در جامعه معرفی کرد و گسترش فعالیتهای فرهنگی برای مقابله با این معضل اجتماعی را ضروری دانست.

کد خبر : ۳۰۵۲۲۲