خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

مصوبات سفر هیئت دولت محقق می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال تلاش و پیگیری برای تحقق کامل مصوبات سفر هیئت دولت هستیم، گفت: مدیران استان نقش و وظیفه بزرگی در این باره دارند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در یازدهمین جلسه کارگروه پرورش ماهی در قفس به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: رویکرد جهادی، عدالت محور و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر از مهم‌ترین مسائل برای اقتصاد مقاومتی است که با دستور ویژه رئیس جمهور و ابلاغ دولت، جلسات استان برای تشریح سیاست‌ها در این خصوص برگزار شده است.

وی دغدغه مدیران استان در مدیریت بخش کشاورزی استان و تولید محصول مرغوب را از مصادیق اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطر نشان کرد: تلاش ما در سال زراعی جاری این بود که حتی یک متر از شالیزار‌ها تحت خشکسالی قرار نگیرد که به لطف خدا محصول با کیفیتی نیز برداشت شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرمایش مقام معظم رهبری که از فرصت دریا در بحث اقتصادی بهره لازم برده نشده است اشاره کرد و گفت: گردشگری یکی از حوزه‌های مهم استفاده از ظرفیت دریا است و بخش دیگر مربوط به پرورش ماهی در قفس می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بحث پرورش ماهی در قفس را در استان گیلان طرح کرد، گفت: پیگیری تحقق همهٔ مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان علی الخصوص بحث پرورش ماهی در قفس برای استان یک وظیفه است.

نجفی با قدردانی از همکاری محیط زیست در بخش پرورش ماهی در قفس گفت: با نگاه به سیر صعودی شاخص‌های اشتغالزایی و باتوجه به نگرش کلان کشوری در این بخش باید فرصت‌های موجود را از دست ندهیم.

استاندار گیلان بر ضرورت اکتفا به مطالعات کار‌شناسی انجام شده در این حوزه و بهره‌گیری لازم از زمان تأکید و تصریح کرد: گیلان در شیلات همیشه حرف برای گفتن دارد و علیرغم اینکه در بعضی سال‌ها از این فرصت بهره لازم برده نشده است اما در پرورش ماهی جزو برترین‌ها بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه با نگاه مثبت و رقابتی سالم باید از دیگر استان‌ها پیشرو باشیم گفت: با حفظ قوانین رعایت و مسائل زیست محیطی تنگنا‌ها برطرف شود تا جلوی ایجاد اشتغال و معیشت مردم گرفته نشود.

نجفی استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج را در اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری دانست و افزود: در یک سال گذشته توسط بخش اقتصادی سپاه استان برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعهٔ پرورش ماهی در قفس تأکید کرد و گفت: باتوجه به نگاه موجود در استان، تأکیدات دولت و اعتبارات خوب تخصیص یافته به این بخش باید سهمیهٔ استان رو به رشد باشد.

استاندار گیلان تهیه قطعات مرغوب در تهیه قفس‌ها و الگوسازی برای تولید را در داخل تأکید کرد و افزود: در داخل کشور تواناییهای بسیار بالایی در ساخت این قفس‌ها وجود دارد و می‌توان از ظرفیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی خاتم الانبیاء نیز در این بخش استفاده کرد.

در این جلسه که معاونین هماهنگی امور عمرانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند فرمانده سپاه استان با اعلام آمادگی برای تولید حداقل ۱۰۰ قفس برای پرورش ماهی از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی خاتم الانبیاء در استان گفت: این ظرفیت در استان درخصوص حمایت از بخش شیلات وجود دارد و از ظرفیت بسیج، سپاه و قرارگاه خاتم باید بیشترین بهره را استان ببرد.

سردار محمد عبداله‌پور افزود: آمادگی لازم درخصوص احیای ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود و نیز توسعهٔ طرح‌های سالمسازی دریا در قرارگاه اقتصاد مقاومتی خاتم الانبیا وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش استاندار شاخص‌های بیکاری در استان در حال کاهش است و سپاه و بسیج در اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در کنار دولت می‌تواند در عمران و آبادانی و ایجاد اشتغال نقش بسزایی ایفا کند.

گفتنی‌ست؛ در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان مصوب شد در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ده هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود که در سال ۹۴ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

کد خبر : ۳۰۵۱۳۲