خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

امام جواد ارزش‌های دینی را بیان و اندیشه‌های غلط را به چالش می‌کشید

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: امام جواد (ع) علیرغم اینکه تحت نظر شدید خلفای بنی عباس قرار داشت، حقایق و ارزش‌های دینی را بیان کرده و اندیشه‌های غلط را به چالش می‌کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در جمع عزاداران هیئت جواد الائمه (ع) مسجد‌ام البنین این شهر گفت: امام جواد (ع) در نوجوانى به رهبرى امت اسلام منصوب شد و در سال هایى کوتاه، جهادى فشرده، با دشمنان خدا کرد به طورى که در سن ۲۵ سالگى و در دوران جوانى، وجودش براى دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و ایشان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه زندگى کوتاه امام جواد علیه السلام به جهاد با کفر گذشت خاطر نشان کرد: درس بزرگ امام جواد علیه السلام در جهاد با کفر برای پیروان آن امام بزرگوار آن است که در هنگامى که در مقابل قدرت هاى منافق و ریاکار قرار مى‌گیریم، باید هوشیارى مردم را براى مقابله‌ با این قدرت‌ها برانگیزیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: در دوران ما و در همه‌ى دوران هاى تاریخ، قدرتمندان همیشه سعى کرده‌اند وقتى از مقابله‌ رودررو با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ى ریاکارى و نفاق بزنند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: زمانی که ابرقدرت‌های کفربا تمام امکانات علیه مقدسات مسلمانان بویژه پیروان واقعی اهل بیت (ع) قیام کرده‌اند باید با وحدت و انسجام و با پیروی از ولایت مطلقه فقیه ذره‌ای از مواضع برحق خود کوتاه نیاییم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: پس از شهادت امام رضاعلیه السلام به دلیل ظهور مکاتب مختلف و به وجود آمدن اندیشه‌ها و عقاید گوناگون و پدیدارشدن ادیان منسوخه و باطله، مسائل علمی و رد شبهات بیشتر مطرح بود.

مردان خاطر نشان کرد: امام جواد علیه السلام علیرغم اینکه تحت نظر شدید خلفای بنی عباس قرار داشت و فرصت چندانی برای انتشار معارف اهل بیت (ع) نداشت، در عین حال از هیچ گونه تلاش فروگذار نمی‌کرد و حقایق و ارزش‌های دینی را بیان کرده و افکار و اندیشه‌های غلط را به چالش می‌کشید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: امام جواد علیه السلام همانند ائمه دیگر با مذهب‌های باطل زمان خود، چه آن‌ها که برخاسته از درون جامعه اسلامی بودند و چه از بیرون، خط بطلان کشید.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان در خصوص ویژگی‌های علمی امام جواد علیه السلام گفت: امام جواد (ع) در مقام رهبری امت اسلام، به‌عنوان الگوی دانشمندان جوان چنان در عرصه علم و دانش درخشید که دوست ودشمن را به تعجب و شگفتی واداشت.

وی تصریح کرد: گفتگو‌ها، مناظرات، پاسخ به شبهات عصر، گفتارهای حکیمانه و خطابه ‏های آن گرامی، گواه روشنی براین مدعاست.

مردان افزود: شخصیت علمی امام جواد علیه السلام به حدی بود که مأمون پیوسته شیفته ایشان بود، زیرا امام با وجود کمی سن، فضل و علم و کمالِ عقل خود را نشان داد.

کد خبر : ۳۰۵۱۰۹