خبرگزاری کار ایران

در سال تحصیلی جدید

فانی: هزار میلیارد ریال به تجهیز مدارس اختصاص داده شد

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص هزار میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید به تجهیز مدارس خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر فانی روز یکشنبه در جمع مدیران منتخب مدارس البرز در کانون شهید فهمیده کرج، گفت: اختصاص این مقدار بودجه در تاریخ تجهیز مدارس کشور از سوی آموزش و پرورش کشور کم‌نظیر است که امید می‌رود با اختصاص کامل این بودجه بخشی از نیازهای تجهیزاتی مدارس کشور برطرف شود.

فانی با بیان اینکه سیاست بومی‌گزینی به جد در آموزش و پرورش کنونی دنبال می‌شود افزود: در آزمون‌های اواخر شهریور ماه و همچنین آزمون پیش روی دانشگاه فرهنگیان سیاست بومی‌گزینی در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت و هم‌افزایی بین معلمان، اولیاء دانش آموزان و همچنین محله گفت: در راهبرد جدید آموزشی بنا داریم تا مدیران مدارس با جلب مشارکت جمعی معلمان، دانش‌آموزان، اولیا دانش‌آموزان و مردم محله مدرسه را به عنوان به یک کانون تربیت اجتماعی مطرح کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید سال رسیدن از مدیریت آموزشی به رهبری و راهوری آموزشی هدف‌گذاری شده است گفت: لازمه نهادینه‌شدن رفتار مطلوب در دانش‌آموزان جلب اعتماد آنان است.

فانی با اشاره به اینکه تحقق مسائل آموزشی و تربیتی مستلزم نفوذ در دانش‌آموزان است گفت: وفاداری، روراستی، صداقت، شایستگی و ثبات می‌بایست از مولفه‌های اصلی مدیران و مجموعه آموزشی مدارس شود.

وی با اشاره به رویکرد مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش افزود: مدرسه‌محوری بدون حاکمیت اخلاق، مشارکت جویی، روابط انسانی، مشارکت پذیری و تمرکز زدایی محقق نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تحقق مدرسه‌محوری در سیستم آموزش و پرورش کشور مدیران و مسئولان مدارس تنها نه به عنوان یک کارمند بلکه به عنوان رهبران آموزشی باید بتوانند در دانش آموز و اولیای آن‌ها تاثیرگذاری داشته باشند.

فانی با بیان اینکه تفاوت در دو روش توصیفی و کمی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول منجر به افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود از طرح و رسیدگی به این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت اقدامات در آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش هیچ موضوع محرمانه‌ای نداریم و همه اقدامات می‌بایست به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود.

وی اجرای آموزش‌های الکترونیکی و اینترنتی برای دانش آموزان، سازماندهی هنرستان‌های فنی، رسانه‌ای نشدن افزایش حقوق معلمان را از دیگر موضوعاتی  در دست بررسی اعلام کرد.

کد خبر : ۳۰۴۷۸۸