خبرگزاری کار ایران

قانون‌گرایی شعار خانه مطبوعات قم است

دبیرخانه مطبوعات استان قم ضمن اعلام آمادگی خانه مطبوعات جهت تعامل هر چه بیشتر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: شعار خانه مطبوعات قانون‌گرایی و مشارکت همه اعضا بوده است.

به گزارش ایلنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دبیرخانه مطبوعات استان در دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات قم با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، آمادگی خانه مطبوعات را جهت تعامل هرچه بیشتر با اداره کل اعلام کرد و گفت: شعار خانه مطبوعات قانون گرایی و مشارکت همه اعضا بوده است.

وی گفت: خانه مطبوعات درکشور جایگاه خاصی را ندارد، لذا باید بسترسازی لازم در راستای تقویت این تشکل صورت گیرد و خانه مطبوعات قم باید دراین زمینه پیشقدم شده و به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

جعفر مسلمی افزود: تلاش داریم در فرصت باقی مانده تا پایان کار هیأت مدیره خانه مطبوعات فعلی، با مشارکت کلیه اعضا خانه مطبوعاتی پویا و بدون حاشیه با توجه به‌شان و جایگاه شهر مقدس قم داشته باشیم.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل خانه مطبوعات در گذشته، عدم وجود فضایی مناسب جهت فعالیت بوده که این مشکل با اجاره ساختمانی برای خانه مطبوعات مرتفع شد.

مسلمی در ادامه به شرح مختصری از فعالیت‌های انجام شده از قبیل برگزاری مراسم ویژه روز زن و اهدای هدیه به خبرنگاران زن، حضور دکتر لاریجانی در مراسم روز خبرنگار، دیدار با استاندار و نمایندگان استان و راه اندازی سایت خانه مطبوعات پرداخت.

تهیه سند راهبردی برای خانه مطبوعات و آموزش تکمیلی و جامع برای خبرنگاران بصورت مداوم و هرساله از دیگر خواسته‌های ایشان بود.

فخرالدین یوسف‌پور، یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم، نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است، متاسفانه دردوره قبل هیچ حمایتی از سوی اداره کل ارشاد صورت نگرفت.

وی خواستار انتخاب فردی شایسته و دلسوز برای معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شد.

کد خبر : ۳۰۴۲۵۱