خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرج

نقش معتمدان محلات در کاهش معضلات اجتماعی ضرورتی انکار ناپذیر است

دادستان عمومی و انقلاب کرج، بر ضرورت افزایش نقش معتمدین محلات در کاهش معضلات اجتماعی و همچنین توسعه امنیت و آبادانی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حاجی‌رضا شاکرمی روز چهارشنبه در نشست با مجمع معتمدین شهر کرج، گفت: کاهش آمار جرم و جنایت یکی از شاخصه‌های اصلی جوامع پیشرفته و مدرن به شمار می‌رود و سیاست دستگاه قضا بر مبنای ارتقاء سطح بهداشت روانی و سلامت روحی شهروندان هدف گذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه سمن‌های مردمی همچون مجمع معتمدین کرج گفت: مسوولان با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه معتمدین قادر به برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با اقشار مختلف مردم خواهند بود.

دادستان کرج، در ادامه با بیان اینکه معتمدین محلات می‌بایست با احساس مسئولیت بیشتر منعکس کننده مطالبات واقعی مردم باشند خاطرنشان کرد: جلسات برگزار شده بین مسئولان و معتمدین محلات نباید نمایشی و بدون خروجی موثر باشد، چرا که این مهم به کاهش سطح اعتماد بین مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه با جدیت در برابر هرگونه تخلف و فساد در کلیه عرصه‌ها ایستادگی کرده و با متخلفین به شدت برخورد می‌کند، بیان داشت: از آنجا که امنیت اجتماعی به آرامش شهروندان باز می‌گردد، ناچاریم بدون اغماض با هرگونه مظاهر تخلف و فساد به صورت ویژه برخورد کنیم و مانع از گسترش تهدید‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه شویم.

وی در پایان، با اشاره به آمار بالای طلاق در سطح استان گفت: با استفاده از ظرفیت معتمدین محلات برای ایجاد سازش بین زوجین قطعا حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا کاهش خواهد یافت و بسیاری از موضوعات خرد و کوچک بدون سیر قضایی و از طریق کدخدامنشی حل خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۳۹۹۰