خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران

حدود ۹۰ درصد ار تعاونی‌ها تعطیل و یا در حال تعطیل شدن هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید براینکه تسهیلات بانکی باید برای نقش آفرینان و فعالان کارفراهم شده و بخش کارگری به فراموشی سپرده نشود گفت: با توجه به اینکه بانک رفاه کارگران برای جامعه کارگری است بنابراین زمینه تسهیلات بانکی برای این قشر از جامعه نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نصرالله دریا بیگی عصر امروز در سومین جلسه کارگروه اشتغال در سالن شماره یک استانداری ضمن تبریک هفته تعاون، تولید را محور کار دانست و اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت از اقدامات تعاون در راستای اجرای اصول قانون اساسی است.

وی با اعلام اینکه تولید می‌تواند بسیاری از نقاط کور را برطرف کند، افزود: توجه به جامعه کارگری و همه نقش آفرینان عرصه تولید امری ضروری و لازم است.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران به خدمات قشر کارگر در اقتصاد کشور اشاره و عزم ملی در عرصه کار و تولید را از فعالیت‌های کارگران را عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد ار تعاونی‌های استان تعطیل و یا در حال تعطیل شدن هستند.

دریا بیگی در ادامه اظهار کرد: من به عنوان نماینده نماینده قانونی کشور درخواست می‌کنم که تسهیلات در بخش کارگری و تعاونی کارگری فراموش نشود.

وی در ادامه به آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: بیمه بیکاری فارغ التحصیلان از طریق دولت و مجلس پیگری شود تا مشکل افراد فارغ االتحصیل مرتفع شود.

استاندار مازندران در پاسخ به سوال دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران مبنی بر تعطیلی تعاونی‌های استان، گفت: تعطیلی ۹۰ درصد تعاونی‌ها را قبول ندارم.

وی در پاسخ سوال دیگر دریابیگی مبنی بر بیمه فارغ اتحصیلان، اظهار کرد: اهتمام جدی در این مورد انجام گرفت ولی تاکنون بودجه‌ای از سوی دولت در این خصوص تخصیص داده نشد.

کد خبر : ۳۰۳۷۴۷