خبرگزاری کار ایران

«عرب کرمانی» دهیار روستای «درسن آباد»

ایستگاه آتش نشانی با مدیریت شهرداری باقرشهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

«داود عرب کرمانی» دهیار روستای «درسن آباد» از افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه آتش نشانی این روستا با مدیریت شهرداری باقرشهر تا پایان سال خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جنوب استان تهران، ضمن تشریح اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستای «درسن آباد» از احداث مجتمع اداری فرهنگی دهیاری در ۴ طبقه و با ۱۲۶۰ متر زیربنا به عنوان یکی از مهم‌ترین این اقدامات ذکر کرد و افزود: «همچنین با اجرای طرح تعریض بلوار اصلی و آسفالت آن و همچنین تامین روشنایی این بلوار، گام خوبی در جهت ایمن و روان سازی بلوار اصلی روستا و سهولت دسترسی اهالی برداشته شد».

 «عرب کرمانی» با قدردانی از تلاش‌های «سید مجتبی حسینی راد»، «شعبان محمد یاری» و «مصطفی بغدادی»، اعضای شورای اسلامی روستای «درسن آباد» از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم، مهد قرآن، تقویتی و جبرانی تحصیلی، کلاس ژله تزریقی، زبان‌های خارجی و رایانه به عنوان دیگر اقدامات روستا برشمرد و ادامه داد: «واحد کار آفرینی روستا با خرید ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی برای بانوان روستا فرصت اشتغال خوبی برای آنان با اولویت زنان بی‌سرپرست ایجاد کرده است».

به گفته وی، ترمیم خانه بهداشت، بازسازی فضای آموزشی و دبستان انقلاب اسلامی روستا، توسعه پایانه اتوبوسرانی، روشنایی معابر و فضای پارک و توسعه فضای سبز در روستای «درسن آباد» از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت رفاه اهالی بوده است.

دهیار روستای «درسن آباد» کمک به افراد بی‌بضاعت و ناتوان را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: «اهالی روستا بدلیل فرسوده بودن لوله‌های آب شرب در تامین آب مورد نیاز دارای مشکلات زیادی هستند که در این راستا اصلاح شبکه تقاضای جدی اهالی است».

وی همچنین به جمع آوری زباله به صورت مکانیزه، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و لکه گیری معابر ورنگ آمیزی جداول و اصلاح نمای ورودی روستا اشاره و با بیان اینکه در روستا هیچ فضای ورزشی وجود ندارد، خواستار توجه مسولین به مقوله ورزش روستا شد.

دهیار روستای «درسن آباد» با اشاره به نزدیکی این روستا به پالایشگاه تهران، تخریب قنوات روستا توسط تاسیسات نفت و گاز عبوری از این روستا را باعث خشکی مزارع و اشجار «درسن آباد» اعلام کرد و افزود: «عبورتانکرهای حمل نفت و گاز از این روستا علاوه بر خطرات جانی و وقوع تصادفات ناگوار موجب خسارت به زیرساخت‌های روستا شده است».

 «عرب کرمانی» همچنین در این گفت‌وگو با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای «درسن آباد» و مجاورت آن با چندین راه مواصلاتی کشور گفت: «با توجه به نیاز روستا و جاده‌های مجاور، ساختمان پایگاه اورژانس در این روستا وجود دارد ولی تجهیزات و امکاناتی برای آن در نظر گرفته نشده است که تقاضا داریم مسولین فکری اساسی برای این موضوع بیاندیشند».

کد خبر : ۳۰۳۷۰۷