خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی روستای دوتویه سفلی خواستار شد

اجرای گازرسانی تا قبل از رسیدن فصل سرما

رییس شورای اسلامی روستای «دوتویه سفلی» خواستار گازرسانی به این روستا قبل از رسیدن فصل سرما شد.

«دوتویه سفلی» یکی از روستاهای بخش کهریزک توابع شهرستان ری است که در همجواری شهرستان ورامین قرار دارد.

 «محسن عباسپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص انتقال خط لوله گاز به روستای «دوتویه سفلی» اظهار امیدواری کرد به همت مسولین مربوطه تا یکماه آینده مشکل گازرسانی این روستا برطرف شود.

وی از صدور اسناد مالکیت روستا به عنوان یکی دیگر از مشکلات این روستا نام برد و خواستار تسریع در روند واگذاری شد و از تلاش‌های «محمد بهروزی» و «بهمن سمیعی‌پور» دیگر اعضای شورای اسلامی روستا در پیگیری مسایل و معضلات روستا قدردانی کرد.

مهندس «حمید شیری‌زاده» دهیار روستای «دوتویه سفلی» با تشریح اقدامات و فعالیت‌های این دهیاری و شورای اسلامی روستا از رشد اعتبارات این دهیاری خبر داد وگفت: «خوشبختانه به همت فرماندار شهرستان ری و بخشدار کهریزک تصمیمات خوبی در دوره جدید دهیاری در جهت عمران و آبادانی این روستا اتخاذ شده است».

وی که دانش آموخته رشته مهندسی عمران با گرایش سازه است از انجام کار مطالعاتی و می‌دانی منازل و ابنیه کل روستا در قبل و بعد از فعالیت خود به عنوان دهیار در این روستا خبر داد وگفت: «کلیه امور روستا به صورت جزیی و موشکافانه رصد می‌شود تا زمینه هرچه مطلوب‌تر اهالی از امکانات و ظرفیت‌های موجود فراهم گردد».

مهندس «شیری‌زاده» از ساماندهی ساختار اداری دهیاری به عنوان یکی دیگر از اولویتهای کاری خود برشمرد و افزود: «برای اولین بار در سطح دهیاری‌های شهرستان علیرغم ناکافی بودن بودجه، سیستم اتوماسیون اداری به صورت شبکه‌ای در این دهیاری راه اندازی گردید و کارهای خوبی در جهت زیرساخت‌های فنی ارتباطی در روستا فراهم شد».

به گفته دهیار روستای «دوتویه سفلی»، محوطه سازی و افتتاح ساختمان دهیاری، جدول گذاری معابر و کوچه‌ها، اصلاح و جمع آوری آبهای سطحی، زیرسازی آسفالت و سنگفرش معابراز جمله فعالیت‌های عمرانی دهیاری و شورای اسلامی این روستا است.

وی ادامه داد: «تعویض دستگاه زباله کش قدیمی به تانکر پمپ کارواش، خرید ماشین مکانیزه حمل زباله و خرید دستگاه پمپ سمپاش از دیگر کارهای ما در سطح روستاست».

دهیار روستای «دوتویه سفلی» فعالیت دهیاری‌ها را همانند شهرداری‌های مناطق یاد کرد و از ادارات خدمات رسان و ثبت اسناد خواست در زمان صدور اسناد مالکیت و گواهی مفاصاحساب از دهیاری‌ها نیز استعلام‌های لازم را اخذ کنند».

وی در بخشی از گزارش خود به طرح هادی روستا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: «برای طرح هادی فعلی روستا زحمات بسیاری کشیده شده است. ولی متاسفانه در این طرح، ورودی روستا لحاظ نشده که جا دارد مسولین مربوطه نسبت به بازنگری این طرح با توجه به ویژگیهای فعلی روستا اقدام کنند».

 

دهیار روستای «دوتویه سفلی» با تاکید بر تسریع در روند صدور اسناد مالکیت روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری اظهار امیدواری کرد اسناد مالکیت منازل روستاییانتا پایان سال جاری به اتمام رسیده و صادر گردد».

وی با اشاره به عدم بضاعت مالی روستاییان و با توجه به اینکه اکثر آنان از قشر محروم جامعه هستند از بنیاد مسکن خواست تا در قیمت گذاری نرخ زمین روستاییان، وضعیت کلی و محرومیت روستا و همچنینشرایط مالی روستاییان را نیز در نظر گیرد».

مهندس «شیری‌زاده» با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته درسالهای قبل در این روستا و سکونت خانوارهای زیاد از آماده بودن پرونده‌های ساختمانی یاد شده جهت ارایه به کمیسیون ماده ۹۹خبر داد و از اعضای این کمیسیون خواست نسبت به صدور رای و رفع بلاتکلیفی اهالی روستا نظر نهایی خود را اعلام کنند».

دهیار روستای «دوتویه سفلی» از راه اصلی این روستا به عنوان یکی دیگر از مشکلات اصلی روستا نام برد و اظهار داشت: «این روستا بدلیل مجاورت در مجتمع‌های دامپروری و کشاورزی، از تردد بالای وسایط نقیله برخورد ار استکه این امر باعث افزایش حجم ترافیک در راه اصلی روستا و متعاقب آن خطرات ناشی از این کار و وقوع تصاد فات ناگوار است».

وی همچنین با اشاره به تعطیلی دامداری‌های روستا و جایگزینی مشاغل آلاینده محیط زیست در این روستا خواستار تغییر کاربری این زمین‌ها از سوی اداره جهاد کشاورزی در راستای حفظ محیط زیست و سلامت اهالی روستا شد.

کد خبر : ۳۰۳۷۰۵