خبرگزاری کار ایران

فرمانداراسلام آباد درجلسه مدیریت بحران

آتش‌سوزی به44 هکتار از مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کرده است

فرمانداراسلام آباد درجلسه مدیریت بحران، ۱۵ مورد آتش سوزی، به۴۴ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از اسلام آبادغرب، افشین کریمی فرمانداراسلام آباد درجلسه مدیریت بحران اظهارکرد: ۱۵ مورد آتش سوزی، به۴۴ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان خسارت وارد کرده است

کریمی در سخنانی بیان داشت: متاسفانه بدلیل کم توجهی و رعایت نکردن برخی افراد هنگام مراجعه به جنگل‌ها در سال جاری ۱۵ مورد آتش سوزی موجب خسارت به ۴۴ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان شد که این آمار نسبت به سال دو برابرافزایش داشته است

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: با تلاش و زحمت اهالی روستا‌ها، نیروهای منابع طبیعی، نیروهای ارتش و بسیج آتش سوزیهای سالجاری خاموش شدند اما باز هم لازم است همه برای نگهداری از جنگل‌های زیبای منطقه همه تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان در ادامه سخنان خودگفت: از ابتدای سالجاری ۱۸ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شده و ۱۱۵ چاه مجاز که برداشت اضافه داشته‌اند ۵ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

ایشان بیان داشت در سطح شهرستان در حال حاضر ۲۴ روستا بصورت سیار آبرسانی می‌شوند و در شهر اسلام آباد غرب ۶۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد که لازم است همه شهروندان عزیز صرفه جویی و استفاده بهینه از مصرف اب را مد نظر قرار دهند و از هدر دادن اب در مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا، تعیین مکان مناسب برای پد بالگرد امدادی، قطع مصارف آب شرب خانه باغ‌ها، تشکیل جلسات مدیریت بحران در بخش‌ها، اعمال جریمه برای اضافه برداشت چاه‌های مجاز و... از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

کد خبر : ۳۰۳۵۹۵