خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار هندیجان

توسعه شهر هندیجان از اهم وظایف مسئولان است

معاون فرماندار بندر هندیجان در جلسه شورای کشاورزی گفت: توسعه و پیشرفت هندیجان با انجام وظایف و فعالیت‌های خدمات شهری، ارتقاء سرانه ورزش، بهداشت، کشاورزی، آب‌رسانی و توجه به روستا‌ها و دیگر فعالیت‌های خدماتی و اداری به مردم تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، علی توسلی بیان کرد: امروز مشکل شهرستان هندیجان، نجاتِ بخشِ کشاورزی آن است و کشاورزی یکی از بحث‌های بسیار مهم در امر توسعه پایدار منطقه هست.

وی تأکید کرد: اگر کشاورزی در هندیجان به نحو احسن انجام شود علاوه بر اینکه بسیاری از کمبودهای غذایی در شهرستان کم می‌شود، زمینه صادرات آن به سایر نقاط کشور و یا خارج از کشور فراهم خواهد شد.

توسلی اظهار کرد: هندیجان از سالیان بسیار طولانی در امر کشاورزی فعالیت بسیاری داشته و تأمین آب برای آن در اولویت است و همگان و بخصوص دستگاه‌های متولی آب باید برای هندیجان سهمیه آب کافی در نظر بگیرند.

وی خواستار اصلاح آبیاری در مزارع کشاورزی شد و تأکید کرد: به دلیل کمبود منابع آب، باید هرچه سریع‌تر از آبیاری سنتی خارج شده و به فکر طرح‌های جایگزین و جدید جهت آبیاری باشیم زیرا به نفع همه خواهد بود و دولت در این زمینه ‌‌نهایت همکاری با کشاورزان را خواهد کرد.

توسلی عنوان کرد: با اینکه در جلسه اخیر دولت و هیئت‌وزیران تمدید وام‌های کشاورزی به کشاورزان که به علت کم‌آبی و خشک‌سالی مصوب شده و به همه دستگاه‌های اجرایی و متولی و بانک‌های کشور بخصوص بانک کشاورزی ارسال‌شده است و در آن تأکید گردیده که باید برای کم کردن از خسارت کشاورزان این تمدید تسهیلات صورت بگیرد، اما این مصوبه هنوز در هندیجان اجرایی نشده است و ما و همه کشاورزان انتظار داریم بانک کشاورزی این مصوبه را هر چه سریع‌تر اجرایی کند و کشاورزان را حمایت کند.

کد خبر : ۳۰۳۴۸۱