خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد در جمع فرمانداران

دولت در اسفند از آرای مردم صیانت می‌کند

استاندار یزد با اشاره به انتخابات مهم دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم و صیانت از رأی آن‌ها به عنوان حق الناس در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، نشست مشترک فرمانداران شهرستان‌های استان ظهر امروز با حضور استاندار یزد، معاونین استاندار، فرمانداران شهرستان‌های تابعه، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری در پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست مشترک با تقدیر از مسئولین استان و فرمانداران در ارائه گزارش به مردم و رسانه‌ها در هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت امسال پاسخگویی مسئولین و پرسشگری مردم بیشتر از سالهای گذشته مدنظر قرار گرفت و روابط عمومی نیز در این رابطه، پوشش‌های خوبی را انجام داد که این فعالیت‌ها شایسته تقدیر است.

 «سیدمحمد می‌رمحمدی» با اشاره به اهمیت گزارش دهی به مردم گفت: مسئولین باید پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام شده را با جزئیات و هزینه‌های مطرح شده به اطلاع مردم برسانند تا مردم در جریان خدمات بزرگی که دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته انجام داده قرار گیرند.

وی به پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان‌ها اشاره و عنوان کرد: فرمانداران گزارش مکتوبی در این رابطه به استانداری ارائه دهند تا فعالیت‌های صورت گرفته در استان را به طور مستند به مراجع بالا‌تر ارسال گردد.

هدف هیأت‌های اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات سالم و پاسداری از رأی مردم است

«میرمحمدی» به دو انتخابات مهم پیش رو در سالجاری اشاره کرد و ادامه داد: تمام هدف دولت تدبیر و امید این است که انتخاباتی باشکوه، سالم و باحضور حداکثری مردم برگزار نماید.

عالیترین مقام اجرایی استان با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم تصریح کرد: صیانت از آرای مردم از اصلیترین برنامه‌های دولت یازدهم است و تمام برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود تا اعتماد مردم تقویت شود و این مهم به فعالیت سالم و قانونی هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، بازمی گردد.

وی هدف هیأت‌های نظارت و اجرایی را در انتخابات مشترک دانست و گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارت نباید یکدیگر را متفاوت از هم بدانند بلکه هر دو یک وظیفه و هدف مشترک دارند و آن برگزاری سالم انتخابات و پاسداری از رأی مردم به عنوان حق الناس است.

رفع محرومیت از مناطق محروم ضروری‌ست

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود رفع محرومیت از شهرستان‌ها را یکی از وظایف مهم و ضروری فرمانداران عنوان و خاطرنشان کرد: همه ما باید براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید و بر محور قانونی عمل نمائیم و تحت فشار فرد یا گروه خاصی در انجام مسئولیت‌های خود قرار نگیریم.

«میرمحمدی» با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید در خدمت مردم باشند افزود: رویکرد دولت یازدهم اتمام پروژه‌هایی است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و با بهره برداری از آن‌ها مردم برخوردار می‌گردند و فرمانداران باید اتمام پروژه‌هایی را در دستور کار قرار دهند که در جهت خدمت به رفاه مردم قرار گیرند.

هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با استانداری

عالیترین مقام اجرایی استان احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: سازمان مدیریت در استان کاملا «با مسئولین ارشد استان، استانداری و فرمانداری‌ها هماهنگ است و رئیس این سازمان نیز در تعامل با استاندار و مسئولین ارشد استان است و همه مقامات استانی تلاش خود را در خدمت به مردم استان معطوف ساخته‌اند.

وی همچنین بر ضرورت اجرایی نمودن نقشه توسعه فرهنگی استان تأکید کرد و افزود: باید کمیته‌ها و شوراهای مختلف در سطح‌های مختلف برای این مهم شکل گیرد و یک شبکه گسترده برای اجرایی نمودن نقشه توسعه فرهنگی استان حتی در سطح محلات و متشکل از افراد متخصص، متدین و معتمد مردم داشته باشیم.

مسئولین به مردم پاسخگو باشند

استاندار یزد مسئولیت در دولت را مسئولیتی مهم دانست و گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم.

میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولین از پاسخگویی به مردم شانه خالی می‌کنند اظهار داشت: گاهی مشاهده می‌شود بعضی از مسئولین در شبکه‌های اجتماعی یا گفتگو با رسانه‌ها خود را به جای مردم می‌گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می‌کنند که این معضلات وجود دارد و به عبارتی دیگر سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد.

وی فرمانداران و مسئولین استان را توصیه نمود که تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسئولیتی که به آن‌ها داده شده به نحو مطلوب درجهت خدمت به مردم استفاده نمایند.

فرهنگیان مورد احترام ما هستند

عالیترین مقام اجرایی استان با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس ضمن قدردانی از زحمات فرهنگیان استان تصریح کرد: فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آن‌ها مورد احترام ما هستند و فرهنگیان فرهیخته استان نیز با وظیفه‌شناسی و مسئولیت پذیری که دارند همواره در جهت خدمت به ارتقاء تحصیلی دانش آموزان گام برداشته‌اند.

میرمحمدی تأکید کرد: باید برنامه‌های ویژه ماه مهر و بازگشایی مدارس به نحو مطلوب تدوین شود و مباحث مربوط به ترافیک و رفت و آمد دانش آموزان نیز با کمک نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان رسیدگی شود و در روز آغاز سال تحصیلی برنامه‌هایی تهیه شود که در بین دانش آموزان ایجاد انگیزه و نشاط لازم را فراهم نماید.

هیأتهای مذهبی استان در کشور سرآمد هستند

استاندار یزد در پایان سخنان خود» ماه محرم «را فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های مذهبی و دینی دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای جذب و مشارکت جوانان در برنامه‌های مذهبی استفاده نمائیم.

میرمحمدی، نظم و ترتیب، نوحه خوانی، اشعار پر مغز، موزون و منظم بودن حرکات هیأت‌ها و سینه زنی آن‌ها و یکدستی ظاهر عزاداران حسینی در استان را مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: این یگانگی و هماهنگی نشان از یک توسعه یافتگی و بلوغ در کارهای گروهی و مشارکت‌های اجتماعی در استان دارد و بسیار ارزشمند است.

در ابتدای این نشست که مدیرکل آموزش و پرورش حضور داشت هر یک از فرمانداران به بیان مشکلات و مسائل شهرستان‌های تحت مسئولیت خود در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پرداختند و در بخش دوم نشست نیز هر یک از معاونین مباحث مربوط به حوزه کاری خود را با فرمانداران در میان گذاشتند و فرمانداران هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

کد خبر : ۳۰۳۳۹۴