خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خبر داد

باوی ۱۵۵ معلم کم دارد

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی از کمبود ۱۵۵ معلم در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مجید موحدیان که در شورای آموزش‌وپرورش در محل فرمانداری شهرستان باوی سخن می‌گفت، افزود: تاکنون  ۱۵۵ کلاس درس در مقطع ابتدایی بدون معلم هستند و ۲۰ معلم مرد هم در مقطع متوسطه موردنیاز است.

وی گفت: تنها در دبیرستان کمبود معلم زن نداریم. این کمبود نیرو  باعث شده که برخی رشته‌ها در شیبان، شبیشه و ویس تجمیع شود و نداشتن معلم متخصص بر روی کیفیت آموزش تأثیر گذاشته است.

وی توضیح داد: آموزش‌وپرورش این شهرستان آنچه از دستش برمی‌آمده انجام داده و نیاز خود را به استان و مرکز اعلام کرده است. برای استخدام نیروی انسانی ردیف حقوقی نیاز است که آن‌هم دست ما نیست.

موحدیان بر ضرورت تشکیل یک بسیج عمومی برای رفع نیاز آموزش‌وپرورش تأکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات از طریق فرمانداری و مشارکت دیگر ارگان‌های شهرستان شد.

وی در ادامه در مورد آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از ۲۲ جلسه با مدیرکل نوسازی مدارس استان داشته‌ایم که ثمره آن، تعمیر ۲۲ مدرسه در شهرهای ویس، شیبان و ملاثانی است که البته به‌طور تقریبی ۳۰ درصد کار تعمیرات انجام‌شده است و کار همچنان ادامه دارد. البته هنوز ۱۱ مدرسه ما در کانتینر و کانکس درس می‌خوانند و باید فکری برایشان کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش باوی تصریح کرد: بالاترین مقام تصمیم‌گیری در مورد مدارس، شورای آموزش‌وپرورش شهرستان است و دوستانی که قصد مشارکت دارند، می‌توانند در این شورا و یا در اتاق فکر آموزش‌وپرورش شرکت کنند و پیشنهاد‌ها و نظرات خود را برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش در زمینه های مختلف ازجمله کمبود نیرو، فضاهای آموزشی و مشارکت مردم ارائه کنند.

وی از ارتقای رتبه آموزشی شهرستان باوی خبر داد و گفت:  در سال تحصیلی ۹۳، رتبه آموزش‌وپرورش شهرستان باوی در امتحانات نهایی از بین ۳۹ منطقه آموزشی، ۳۶ بود اما در سال تحصیلی ۹۴ این رتبه در بین ۴۰ منطقه به ۳۳ ارتقا پیدا کرد و سه درجه بهتر شد. به عبارت روشن‌تر، هرچند ارتقا داشتیم، اما از دلایل افت، کمبود معلم مرد در مدارس پسرانه است وگرنه در مدارس دخترانه شاهد رشد کیفی آموزش هستیم.

وی با اشاره به کسب رتبه اول آموزشی توسط شهرستان گتوند و عامل موفقیت آن منطقه آموزشی تشریح کرد: در آن شهرستان مشارکت مردم و ارگان‌ها خوب است و  آموزش‌وپرورش گتوند توانسته است با دعوت از مؤلفان کتب درسی و جلب مشارکت‌های مردمی و برگزاری کلاس‌های تقویتی رتبه خود را ارتقا دهد. ما در شهرستان باوی چنین مشارکت و عزمی را شاهد نیستیم و همیشه بر مدیران مدارس فشار وارد می‌شود که از مردم کمک درخواست نکنند. برای ارتقا و پیشرفت تحصیلی نیاز به همکاری حس می‌شود.

موحدیان در ادامه با اشاره به ثبت‌نام حدود دو هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید افزود: هنوز ۲۰۰ نفر دانش‌آموز ثبت‌نام نکرده‌اند و ثبت اسامی کل دانش آموزان یکی از آیتم‌های ارزیابی کار آموزش‌وپرورش است که امید است به‌زودی این کار هم به سرانجام برسد.۸۰ درصد کار ساماندهی معلمان انجام شده و کلاس‌ها به‌استثنای کمبودی که گفته شد، برای تدریس آماده‌شده‌اند.

حیدر سیدی، فرماندار باوی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش باوی با تأکید بر پیگیری کمبود ۱۵۵ نفری معلم از طریق استانداری و حل مشکل مدارس کانکسی با اجاره خانه گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی باوی به مرکز استان، از رتبه آموزشی شهرستان راضی نیستیم و همه ارگان‌ها با مشارکت خود و کمکی که به اداره آموزش‌وپرورش می‌کنند، باید در بالا بردن رتبه تلاش کنند.

 

کد خبر : ۳۰۳۳۵۲