خبرگزاری کار ایران

دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همه‌ساله جشنواره جوانان مساجد را در رشته‌های مختلف ویژه اعضای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که جشنواره قرآنی مدهامتان ازجمله این برنامه‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان حسین براتی با بیان اینکه خوزستان این توفیق را داشته که هشتمین و نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان را در سال‌های ۹۱ و ۹۳ میزبانی کند، افزود: امسال دهمین دوره این جشنواره قرآنی برگزار می‌شود که آیین‌نامه اجرایی مراحل شهرستانی و استانی آن به دبیرخانه‌های سراسر کشور ابلاغ‌شده است.

 براتی، با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد عالی، امسال میزبانی جشنواره قرآنی مدهامتان با استان اصفهان است، تصریح کرد: جشنواره امسال در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، تفسیر و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری اجرا می‌شود ولی برخی استان‌ها در یک سری از رشته‌ها مراحل شهرستانی را نیز برگزار می‌کنند، ادامه داد: رشته تفسیر قرآن ویژه ائمه جماعات مساجد است که به‌صورت کتبی و در تاریخ ۸ آبان به‌صورت سراسری برگزار می‌شود که محدودیت سنی ندارد.

 وی عنوان کرد: رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، ۸ آبان به‌صورت کتبی و تنها در مرحله استانی برگزار می‌شود و موضوع آن امربه‌معروف و نهی از منکر در قرآن و نهج‌البلاغه است که علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۵ شهریور فایل جزوه را از سایت جشنواره فرهنگی هنری مساجد به نشانی www. javananemasajed. ir دریافت کنند.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان، با اشاره به اینکه رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز فقط در مرحله استانی و برای گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود، ابراز کرد: مابقی رشته‌ها برای رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و ویژه برادران برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه مسابقات قرآن خواهران کانون‌های مساجد تنها در مرحله استانی و در رشته حفظ کل قرآن کریم اجرا می‌شود که برگزاری آن برای دبیرخانه‌های استان‌ها اختیاری است، اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره باید تا نیمه آبان سال جاری اجرا و برگزیدگان هر رشته را به مرحله کشوری این مسابقات که سوم تا ششم آذر به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، معرفی کنیم.

کد خبر : ۳۰۳۲۵۵