خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست استانی کاشان در طرح‌های افتتاحی کشاورزی هفته دولت

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان از رتبه نخست طرح‌های افتتاحی هفته دولت این شهرستان در بخش کشاورزی استان اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، نهمین جلسه شورای هماهنگی معاونین، مسئولین ادارات داخلی، روسای مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها و واحدهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان در سالن جلسات شهید ذوالفقارپور برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه کافی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر و شهدای کارمند جهاد کشاورزی، هفته دولت را به همکاران تبریک عرض نمود.

ایشان در ادامه با تاکید بر تسریع خدمت رسانی به مردم تصریح کردند: بیشترین ارباب رجوع ما فعالان بخش کشاورزی اعم از کشاورز، باغدار، دامدار، مرغدار هستند که ۸۵ الی ۹۰ درصد آن‌ها ساکن روستا‌ها می‌باشند از این رو پایداری روستا‌ها و رونق در آن‌ها بستگی به فعالیت ما دارد..

مجید کافی‌زاده با اشاره به اینکه روستا‌ها از اکثر امکانات لازم برای زندگی اعم از آب، برق، گاز، تلفن، پایگاه بهداشتی، جاده آسفالت برخوردار است گفت: در اول انقلاب بزرگ‌ترین خدمت جهاد سازندگی به مردم روستا‌ها، فراهم آوردن امکانات اولیه زندگی جهت رفاه عمومی آن‌ها در روستا‌ها بود. امکاناتی نظیر حمام، مدرسه، آسفالت معابر، آبرسانی و برق رسانی به همت جهادگران در دهه اول انقلاب در روستاهای کل کشور ایجاد شد اما اکنون مشکل بزرگ روستا‌ها عدم درآمد کافی و کار مناسب خصوصا برای جوانان روستایی است که این مشکل هم نیازمند همت جهادگران است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: اگرچه امروز همچون دهه اول انقلاب در روستا‌ها شاهد محرومیت‌ها و کاستی‌های فراوان نیستیم و از طرفی صدای توپخانه‌ها و غرش جنگنده‌ها به گوش نمی‌رسد اما پیام شهدای والا مقام جهاد سازندگی همچنان ضرورت پیشتازی و خط شکنی جهادگران را به عنوان اسوه‌های عبور از میادین سخت و غیر قابل نفوذ برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در روستا‌ها به ما متذکر می‌شود. ‏

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار خانوار فعال در بخش کشاورزی در شهرستان کاشان وجود دارد گفت: در اکثر مواقع که برای بازدید به روستا‌ها می‌رویم، مشاهده می‌شود که با اندک فعالیتی در راستای ایجاد اشتغال و کم شدن فشارهای زندگی به روستاییان، موجبات رونق کسب و کار در این مناطق کمتر توسعه یافته و نهایتاً ماندن جوانان توانمند، فرهیخته، کوشا و کم توقع در کنار خانواده‌هایشان در روستا‌ها فراهم می‌شود. این امر ضمن حفظ کرامت این عزیزان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر برای کارهای سخت کارگری، موجبات توسعه متوازن منطقه را پدید می‌آورد.

مدیر جهاد کشاورزی یکی از بهترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال در روستا‌ها را طرح‌های مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور دانست که با تسهیلاتی با بهره اندک و مبالغی مناسب، که بدون ضامن یا وثیقه ملکی به شرکت‌های تعاونی تولید تاسیس شده توسط روستاییان پرداخت می‌شود دانست و تصریح کرد: در جلساتی که به همین منظور در فرمانداری کاشان تشکیل شده بود، طرح‌هایی در راستای رونق فضای کسب و کار در روستا‌ها به پیشنهاد جهاد کشاورزی به تصویب رسید

 مجید کافی‌زاده درادامه با اشاره به بحران کم آبی و خشکسالی در منطقه گفت: اکنون در روستا‌ها سرمایه دار کسی است که آب در اختیار دارد ولی استفاده بهینه از این سرمایه به فعالیت ما بستگی دارد.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده بخش کشاورزی در هفته دولت در سطح استان اصفهان گفت: کاشان با ۱۰۰میلیارد ریال رتبه اول در سطح استان کسب نموده است که این نشان دهنده همت عالی، تلاش و پشتکار همکاران خدوم ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان و همت مضاعف سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد که بر خود فرض می‌دانم از تلاش و مساعی همه ایشان تشکر کنم.

کافی‌زاده در پایان به بخش‌هایی از سخنان مهندس قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته دولت در خصوص میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در سطح استان اشاره و تصریح کردند: بر اساس اطلاعات به دست آمده و بررسی‌های کار‌شناسی شده در سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سایر نهادهای ذیربط، تنها ۵۸ درصد آب مصرفی در سطح استان اصفهان صرف فعالیتهای بخش کشاورزی می‌شود که این صحبت ایشان می‌تواند پایانی بر گمانه زنی‌های غیر کار‌شناسی و ناصحیح باشد.

کد خبر : ۳۰۳۲۰۲