خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران

طوفان بیش ازدو میلیارد تومان خسارت به تاسیسات برقی وارد کرد

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت:: دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به تاسیسات برق مازندران خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ شهابی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشترک از خدمات توزیع برق در سطح استان برخوردار هستند، اظهار کرد: از این تعداد مشترک ۷۲۰ هزار نفر شهری و ۴۷۵ هزار نفر روستایی هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰۵ تغذیه کننده تمامی مشترکین شهر و روستای مازندران را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: یکهزارو ۵۰۰ کیلومتر خط فشار متوسط، چهارده هزارو ۴۰۰ کیلومتر خط فشار ضعیف و ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ترانس برق در مازندران وجود دارد که امورتوزیع برق مشترکین را انجام می‌دهد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران بااعلام اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از سیستم برق رسانی برخوردار هستند، از برخورداری دو هزار و ۶۴ روستای مازندران از انرژی برق خبر داد وگفت: روستاهایی را که امکان برق رسانی از طریق شبکه سراسری وجود نداشته باشد مقرر شد از انرژی خورشیدی استفاده شود و در همین راستا برای نخستین بار مقرر شد تا در دوماه آینده یکی از امام زاده‌های مازندران به انرژی بادی مجهز شود.

وی با اعلام اینکه ۲۸ مرداد امسال بالا‌ترین مصرف برق را در استان داشتیم، افزود: مازندران در مرداد امسال با یکهزار و ۶۸۸ مگاوات مصرف انرژی برق بالا‌ترین میزان مصرف در طول تاریخ مازندران را داشته است.

شهابی در ادامه افزود: تابستان امسال شاهد بیشترین گرما و استمرارآن در استان بودیم و این امر موجب مصرف بیش از ۳۰ میلیون کیلو وات ساعت برق در مدت هشت روز بوده است.

وی به قطعی برق در چند مرحله در استان اشاره کرد و گفت: گرما و مصرف بسیار زیاد، محدویت دراحداث شبکه از جمله مواردی بود که ناچار به خاموشی برق در استان شدیم.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران احداث و توسعه شبکه، خاموشی و مدیریت مصرف را از جمله راهکارهایی اعلام کرد که در کاهش خاموشی برق تاثیر گذار هستند.

وی ساعات اوج مصرف برق را ۱۲ ظهر تا ۵ بعدازظهرو همچنین ۷ بعد ازظهر تا ۱۲ شب اعلام کرد و گفت: از مشترکین درخواست می‌شود در این ساعات از شبانه روز از مصرف برق خودداری کنند.

شهابی با بیان اینکه تلفات برق در استان ۱۸ درصد و در برخی از شهر‌ها به ۳۸ درصد نیز می‌رسد، افزود: شرایط محیطی و شبکه برق، سرقت انرژی از پشت کنتور یا شبکه برقی از جمله دلایل تلفات انرژی است.

وی به آغاز طرح جهادی مدیریت مصرف وکاهش تلفات انرژی در کشور از اجرای این طرح در استان اشاره واز سرقت ششصد و ۴۵ میلیون تومان سرقت شبکه در ۶ ماهه نخست در استان خبر داد و گفت: مشترکانی که کنتورهای خود را دستکاری کنند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

شهابی ایجاد خط مشترک بین مازندران و گلستان برای منطقه هزار جریب با سیم روکش دار، ایجاد پست در بند پی بابل، ایجاد خط رینگ در آمل را از جمله اقدامات توزیع برق در استان عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: تبدیل کنتورهای قدیمی به دیجیتالی، کم کردن تلفات انرژی درشهرهای بزرگ از قبیل بابل، تجهیز معابر یا سیستم ال‌ای دی و استفاده از کابل‌های خود نگه دار به جای سیم‌های لخت از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع برق محسوب می‌شود.

وی به خسارت وارد به تاسیسات برقی در طوفان اخیر اشاره کرد و گفت: دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به تاسیسات برق مازندران خسارت وارد شد.

شهابی سقوط تیر برق، سوخت فیوز‌ها، سوختن ترانسفورماتور‌ها، پارگی سیم‌ها، پرت شدن اشیاء، پرت شدن ایرانیت، سقوط درختان را از جمله عوامل خسارت به تاسیسات برقی عنوان کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی مراکز مهم مکلف هستند خود را به دیزل ژنراتور و برق‌های اضطراری مجهز کنند.

کد خبر : ۳۰۳۰۸۵