خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

بیش از 1500 نفر در کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی شرکت کردند

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شرکت بیش از ۱۵۰۰ در اولین کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، غلامعلی حمیدی، با اشاره به ثبت نام و پذیرش مقالات ۱۱۵۸ به صورت پوس‌تر و سخنرانی در اولین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در این دانشگاه اظهار داشت: حدود ۹۵۰ خلاصه مقاله به این کنگره ارسال شده که ۷ سخنرانی جامع، ۱۶۴ سخنرانی کوتاه و ۷۵۸ پوس‌تر ارائه خواهد شد و همچنین تعدادی خلاصه مقالات مورد تایید قرار نگرفته است.

وی، با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای علمی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با حضور معاونین و مسوولین وزارت بهداشت به مدت پنج روز از تاریخ ۱۶/۶/۹۴ ساعت ۱۷-۱۹ در آمفی تا‌تر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

حمیدی، با بیان اینکه برای اولین بار مجوز بین المللی این کنگره به دانشگاه علوم پزشکی کاشان داده شده است، گفت: تاکنون ۲۱ کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی برگزار شده که قدمت بیش از ۴۰ سال دارد که یکی از رخدادهای علمی و پژوهشی کشور است و در آن محققین تازه‌ترین نتایج پژوهشی و تحقیقاتی خود را ارائه می‌نمایند.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ادامه داد: پژوهشگرانی از کشورهای ژاپن، اسپانیا، کانادا و کشورهای همسایه در این کنگره شرکت دارند.

حمیدی یادآور شد: ۲۸ سمپوزیوم در قالب سخنرانی و پوس‌تر در چهار سالن به صورت صبح و عصر با موضوعات قلب و عروق، کلیه، تنفس، اعصاب (حافظه و یادگیری)، درد، دیابت، صرع و تشنج، و اعتیاد در این کنگره ارائه می‌گردد.

وی، برگزاری جلسه مجمع عمومی فیزیولوژی و فارماکولوژی، انتخابات انجمن، برنامه ریزی برای بیست و سومین کنگره، انتخاب محققین جوان بر‌تر و اهداء جوایز ویژه به آنان، بزرگداشت پیشکوستان، جلسه کارآفرینی برای فارغ التحصیلان و برپایی نمایشگاه و غرفه‌ها که در آن محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و تحقیقات داخلی ارائه می‌گردد، را از دیگر برنامه‌های این کنگره برشمرد.

گفتنی است هزینه کنگره بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود که حدود ۵۰ درصد آن توسط شرکت کنندگان و مابقی از طرف حامیان تامین می‌شود.

کد خبر : ۳۰۳۰۴۴