خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

جشنواره شهروند لاهیجان به رویدادی با هویت تبدیل شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره تئا‌تر خیابانی شهروند در لاهیجان، گفت: این جشنواره به رویدادی با هویت و با ثبات تبدیل شده‌است.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی شامگاه شنبه 14 شهریور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به برگزاری منظم این جشنواره، افزود: پیوند خوبی بین مدیران و گروه‌های نمایشی ایجاد شده‌است.

وی خواستار برگزاری جشنواره مذکور خارج از قالب‌های کلیشه‌ای شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های هنری موجود در لاهیجان می‌توان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را خارج از قالب‌های کلیشه‌ای اجرا کرد.

تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان قابلیت بین‌المللی شدن را دارد

سخنگوی فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی هنر تئاتر خیابانی اظهار کرد: انسان‌ها در تئاتر خیابانی می‌توانند بدون کلام و با حرکت با همدیگر سخن بگویند.

ایرج ندیمی، تئاتر خیابانی را یکی از انواع هنر دانست و خاطرنشان کرد: هنر تئاتر خیابانی می‌خواهد بین مردم رابطه، اتصال و پیوندهای اجتماعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حال ایجاد رویکرد و نگاه جدیدی در جامعه است، بیان کرد: برگزاری جشنواره خیابانی شهروند لاهیجان به صورت بین‌المللی قابل اعتماد، اعتنا و دارای رویکرد است.

کد خبر : ۳۰۲۹۷۴