خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان

آب شرب گیلان در حد آب معدنی کیفیت دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: آبی که در شبکه توزیع شهر جریان دارد در حد آب معدنی می‌باشد و با کیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین آب در سطح کشور است.

به گزارش ایلنا، کاظم لطفی با اشاره به بهره برداری از ۱۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت اظهار داشت: ۱۰۰درصد جمعیت شهری گیلان از آب شهر برخوردار بوده و اجرای این طرح‌ها در راستای تأمین فشار مناسب می‌باشد.

وی با تشریح زیرساختهای گسترده در سطح شهرهای گیلان، تصریح کرد: شرکت آبفای گیلان از شرکتهای موفقی است که ۱۰۰درصد جمعیت شهری در ۵۱ شهر استان را تحت پوشش دارد و شاخص آبرسانی شهر‌ها در گیلان ۱۰۰درصد بوده و با مدیریت مناسب آن را حفظ خواهد نمود.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در خصوص آبرسانی به شهرهای جنوب و غرب گیلان افزود: استان گیلان از استان‌های محدودی است که در ۱۶ شهرستان طرح آبرسانی دارد و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استان موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌ها می‌باشد.

لطفی، استان گیلان را به لحاظ داشتن طرح‌های بزرگ و داشتن آب سالم در شبکه‌های توزیع شهر‌ها یکی از استان‌های ثروتمند دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از این ثروت خدادادی و مدیریت خوب برای ۵۰ سال آتی شهرهای استان برنامه عملیاتی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: در پایان برنامه ششم توسعه تمام طرحهای استان به اتمام خواهد رسید و این افق طرح همچنان ادامه دار خواهد بود چرا که این استان با وضعیت خشکسالی حاکم در سطح کشور و مهاجرت ساکنین سایر استان‌ها با رشد جمعیت شهری در آینده روبرو خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان در طرح آبرسانی استان، پیش بینی افق طرح را برای جمعیت ۲. ۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: استان گیلان اولین استان در سطح کشور است که در خشکسالی اخیر دارای آب پایدار بود.

وی با تأکید بر کیفیت و سلامت بهداشت آب شرب استان تصریح کرد: آبی که در شبکه توزیع شهر جریان دارد در حد آب معدنی و با کیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین آب در سطح کشور است که سلامت آن از طریق اکیپ‌های کارآمد شرکت و مراکز بهداشت کنترل می‌گردد.

مدیرعامل آبفای گیلان آب شرب شبکه‌های توزیع را فاقد آلاینده اعلام کرد و افزود: آبفای گیلان در خصوص تأمین و توزیع طرحهای آبرسانی بسیار خوب عمل نموده و سطح سرمایه گذاری دولت جهت احداث تصفیه خانه‌های آب در استان گیلان حدود ۲۵۰ میلیارد تومان می‌باشد.

وی با ذکر این مطلب که بهره برداری و افتتاح تأسیسات آبرسانی شهر رشت از محل اعتبارات بانک جهانی با ۲۲۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد اظهار داشت: ۷۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب رشت و همچنین مخازن ذخیره از محل اعتبارات بانک جهانی اجرا شد که به مرور وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

لطفی با اشاره به طرحهای اضطراری تأمین آب استان یادآور شد: آب ۷۰% جمعیت شهری استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سه محل سد بیجار، سد سفیدرود و چاههای فلمن با آبدهی ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه تأمین و مابقی از منابع زیرزمینی، تصفیه خانه بهارستان و تأسیسات ماکلوان بهره‌مند می‌گردند.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در خصوص پروژه‌های فاضلاب استان خاطرنشان کرد: دغدغه بسیار اساسی و انتظار به حق مردم سرانجام رساندن طرحهای ۱۱ شهر اجرایی است که ۷۰% جمعیت شهری استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز از منابع دولتی، محل درآمد تبصره ۳ با اخذ مصوبه از ۳۵ شهر و وام بانک توسعه اسلامی تأمین می‌گردد که با تلاش وافر مبلغ وام از ۱۰۰ میلیون یورو به ۱۷۰ میلیون یورو معادل ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اتمام طرحهای فاضلاب در ۵ سال آتی تصریح کرد: به جهت بهره‌مندی از بانک توسعه اسلامی ۹ شهر از ۱۱ شهر طی ۵ سال آتی از اجرای طرح فاضلاب بهره‌مند خواهند شد و طی سه سال آینده فاضلاب از رودخانه‌های رشت جمع آوری و طرح فاضلاب ۱۱ شهر نیز در ۵ سال آتی به اتمام خواهد رسید.

کد خبر : ۳۰۲۹۴۷