خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان

تولید برنج در گیلان کاهش محسوسی نداشته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه میزان تولید در استان برنج نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی نداشته، گفت: عملیات برداشت محصول در ۹۵ درصد از مزارع استان انجام شده است.

به گزارش ایلنا، حبیب جهانساز از روبه پایان بودن برداشت برنج در استان گیلان خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۹۵ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان درو شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۹ درصد از زارعین مطابق با تقویم زراعی پیش بینی شده کشت محصول را انجام داده‌اند گفت: کشاورزانی که تقویم زراعی را رعایت نکردند با مشکلاتی مواجه شدند.

جهانساز با اشاره به عملکرد ۱ میلیون و ۱۶۰ هزارتنی برداشت برنج در سال گذشته، تصریح کرد: میزان تولیدات برنج نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مورد کاه و کلش ناشی از خرمن برنج، اذعان نمود: اتحادیه دامداران جهت جلوگیری از آتش سوزی‌،، بیماری و آسیب دیدن محیط زیست، با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان برداشت ماشینی ومکانیزه برنج را فراهم کرده تا کاه و کلش بسته‌بندی و به راحتی قابل خرید و فروش باشد.

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت برنج، قابلیت کشت دوم را نیز دارا هستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال نیز همچون سال‌های گذشته ۵۲ هکتار از این مزارع را به کشت راتون و انواع سبزیجات غده‌ای اختصاص دهیم.

کد خبر : ۳۰۲۹۱۷