خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی مُهر خبر داد

فعالیت 100 تعاونی در شهرستان مُهر

سید علی‌اکبر علوی از فعالیت 100 شرکت تعاونی فعال در شهرستان مُهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مُهر ، سید علی‌اکبر علوی ضمن گرامیداشت هفته تعاون گفت: تعداد 210 تعاونی در این اداره  به ثبت رسیده است که  100 شرکت تعاونی در این شهرستان فعالیت دارند و آموزش تعاونگران از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کمبود نقدینگی در جهت حمایت از تعاونگران ، دولت در سه سال اخیر نتوانسته­ است تسهیلات مناسبی به این بخش ارائه کند اما با عبور از تحریم‌ها، دولت توانسته در شرایط پسا ‌تحریم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد و ان‌شاءالله با چرخش چرخ اقتصاد کشور، رشد تعاونی‌ها را شاهد باشیم.

وی با ارائه گزارشی از حوزه روابط کار افزود: تعداد 88 شکایت کارگری  مربوط به سال 93 در هیات تشخیص این اداره ثبت شده است که 34 پرونده به سازش رسیده‌اند و همچنین 17 پرونده به هیات حل اختلاف ارسال شده است و  ما همیشه تلاش کرده‌ایم که با شرکای اجتماعی خود یعنی کارفرمایان و کارگران، یک تعامل مثبت و سازنده برقرار کنیم.

علوی با ابراز گلایه از وزارت کار بیان کرد: یکی از کارگاه های بزرگ تولیدی یعنی پالایشگاه پارسیان به‌عنوان سومین تولیدکننده گاز کشور در این شهرستان قرارگرفته است و پروژه‌های بزرگی نظیر اتان گیری و پالایشگاه بنزین در این شهرستان آغاز به کار کرده‌اند و همچنین کارگاه‌های شهرک صنعتی فعالیت چشمگیری داشته‌اند و  جمعیت نیروی کار این شهرستان، روزبه‌روز در حال افزایش است اما با گذشت چندین سال از عمر این اداره ، هنوز یک بازرس کار مستقل نداریم.

وی تصریح کرد: بازرس کار اداره کار لامرد ماهیانه حدوداً فقط دو بار برای سرکشی از کارگاه‌ها به شهرستان مُهر می‌آید و جمعیت بیمه‌شدگان و کارگاه‌های شهرستان ما با این موضوع هیچ هم‌خوانی ندارد و تلاش ما بر این بوده است که  باکیفیت بخشیدن به بازرسی­ها، بر اجرای هرچه دقیق قوانین کار در سطح کارگاه­ها نظارت کنیم و از سال ۹3 تاکنون 400 مورد بازرسی از سطح کارگاه­ها داشته­ایم و 30 مورد حادثه ناشی از کار بررسی شده است.

رئیس اداره کار مُهر ادامه داد: تعداد 35 کارگاه در سال‌های 93 و 94 با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت از بخش تولید از معافیت بیمه‌ای (ماده ۸۰) استفاده کرده­اند.

علوی ،گفت: تاکنون از سال  ۹3، مجموع 188 درخواست برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره واصل شد که پس از بررسی در کمیته تخصصی مربوطه با حضور نماینده محترم سازمان تأمین اجتماعی، تعداد 170 نفر واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ساختمان اداره اشاره کرد و گفت: ساختمان اداره استیجاری بود و در طبقه دوم قرار داشت و امکان رفت‌وآمد برای عامه مردم امکانپذیر نبود و به همین دلیل در اولین فرصت، مکان اداره را به یک جای مناسب منتقل کردیم و حدود 60 میلیون ریال نیز تجهیزات اداری از قبیل میز ،کامپیوتر و... از اداره کل اعتبار گرفتیم.

رئیس اداره کار مُهر در پایان سخنان خود گفت: مکاتباتی با شورای شهر و شهرداری مُهر انجام دادیم و  قطعه زمینی با مساحت 800 مترمربع در مکانی مناسب از شهر برای احداث ساختمان اداری دریافت کردیم و مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار اولیه با مساعدت فرماندار محترم برای احداث ساختمان اختصاص پیدا کرد که در هفته‌دولت کلنگ‌زنی شد.

کد خبر : ۳۰۲۵۹۰