خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی

تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا آسمان کشور را در مقابل تهدیدات احتمالی بیمه کرد

همزمان با ۱۰ شهریور روز پدافند هوایی، استاندار خراسان رضوی، از قرارگاه پدافند هوایی امام رضا در شمال شرق کشور بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این بازدید که با حضور فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا (ع) در شمال شرق کشور همراه بود؛ ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله درس‌های خوبی به ما داد که مهم‌ترین آن‌ها شناخت تهدیدات و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.

وی افزود: رمز پیروزی ملت ایران و حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین المللی، ایمان و وحدت کلمه در سایه رهبری‌های امام راحل (ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری است.

استاندار خراسان رضوی، موفقیت سرداران عرصه دیپلماسی در مذاکرات با قدرت‌های جهان را یکی دیگر از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا دانست و گفت: این مهم قدرت چانه زنی کشورمان را در مسائل روز دنیا بالا برده است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه، مردمی که فرهنگ ایثار و شهادت در بین آن‌ها نهادینه شده شکست نخواهند خورد؛ خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی در سایه این مقوله و اتکا به ظرفیت‌های داخلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های نظامی و دفاعی علی رغم تمام تحریم‌های تسلیحاتی، تصریح کرد: امروز به برکت خودباوریی که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد، با توکل به خدا و همت جوانان کشورمان، به قدرت بر‌تر منطقه تبدیل شده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: از این طریق آسمان کشور در مقابل تهدیدات احتمالی بیمه شده است.

رشیدیان اظهار داشت: تعرض احتمالی از سوی بیگانگان، با پاسخ قاطع، کوبنده و دندان شکن نیروهای مسلح ما، همراه خواهد بود.

وی افزود: ارتقا توان دفاعی و نظامی کشور و تجهیز به سیستم‌های نوین و سامانه‌های به روز، عاملی بازدارنده برای تحرک دشمنان علیه جمهوری اسلامی می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی که نتوانستند از طریق جنگ و فشارهای نظامی به مقاصد شوم خود علیه کشورمان دست یابند؛ با اِعمال تحریم‌های اقتصادی سعی در کُند کردن حرکت رو به جلوی ملت ایران شدند که این توطئه آنان نیز با همراهی و همدلی مردم در سایه اتکا به اقتصاد داخلی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خنثی شد.

رشیدیان ادامه داد: شاهد این مدعی برنامه ریزی صحیح و اصولی دولت تدبیر امید در حوزه اقتصاد است که طی دو سال گذشته و علی رغم تمام شیطنت‌های دشمنان، نرخ تورم از ۴۰ درصد به ۱۴و رشد اقتصادی از منفی هشت به مثبت سه درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: توفیقات نظام اسلامی در گرو تحکیم وحدت و همدلی دولت و ملت است و در سالی که به همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده؛ باید در راستای این راهبرد تلاش کنیم.

گفتنی است؛ با حضور استاندار خراسان رضوی از کامندان نمونه قرارگاه تقدیر شد و رشیدیان از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی امام رضا (ع) در شمال شرق کشور بازدید کرد.

کد خبر : ۳۰۲۱۱۰