خبرگزاری کار ایران

آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین

تغذیه معنوی با آموزه‌های حکمت نیاز امروز شهروندان است

آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: تغذیه معنوی با آموزه های حکمت، نیاز امروز شهروندان است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و تعدادی از شهرداران شهرهای آسیایی با محوریت موضوع حمل و نقل ترافیک، فرهنگ، اقتصاد گردشگری شهرهای آسیایی و به میزبانی شهرداری قزوین در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، افزود: حکمت حقیقتی است که از درون می‌جوشد و با خودسازی و تذهیب نفس قابل دستیابی است.

وی اظهار داشت: مردم جهان به این حقیقت دست یافته‌اند که امروزه علم به تنهایی پاسخ گوی نیاز معنوی انسان نمی‌باشد و انسان نیازمند چیزی فرا‌تر از علم استاز نگاه دینی این نیاز به حکمت تعبیر شده است، آموزه‌های حکمت به فراوانی در دین اسلام وجود دارد ولی در مکتب‌های دیگر کمتر یافت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، کتب آسمانی، انبیاء الهی و ائمه معصوم (ع)، در یک شهر بالنده و آرمانی، انسان محور است و تمامی امکانات مادی و رفاهی باید در خدمت انسان باشد.

وی ضمن تشریح آیه‌هایی از قرآن کریم در خصوص شهر آرمانی و زندگی شهروندی، تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) قبل از آنکه کعبه را تبدیل شهر کند از خداوند متعال درخواست کرد تا آنجا را تبدیل به شهری امن نماید، بنابراین امنیت یکی دیگر از مولفه‌های مهم در ساختن شهری پویا و بالنده می‌باشد.

امام جمعه قزوین رفاه و آسایش عمومی را از دیگر مولفه‌های یک شهر آرمانی عنوان کرد، گفت: این رفاه عمومی باید برای تمامی شهروندان ایجاد نشود و در ارائه خدمات نباید میان شهروندان تفاوتی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: عدل و قسط از دیگر ویژگی‌های شهر بالنده و پویا است، این مهم زمانی محقق می‌شود که امکانات لازم در شهر برای شهروندان ایجاد شده باشد، در این صورت مردم برای دستیابی به عدل و قسط خود جوش به پا می‌خیزند.

وی حریت و آزادگی را از دیگر مولفه‌های شهر آرمانی برشمرد و گفت: انسان‌های آزاده رغبتی به ناهنجاری ندارند و خواستار زندگی مسالمت آمیز و با کیفیت خواهند بود.

به گفته امام جمعه قزوین، در یک شهر آرمانی و بالنده هر انسانی باید احساس کند که شهر بر‌ای آو آفریده شده است و احساس وابستگی و بردگی نکند، در غیر این صورت طمع و نیازهای مادی او را به بردگی خواهد کشید.

کد خبر : ۳۰۱۶۲۹