خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران

حمایت از برنج ایرانی و برندسازی آن در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران از حمایت این سازمان از برنج ایرانی و برندسازی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از ساری؛ محمد محمدپورعمران در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پیگیری مباحث مربوط به تخلفات عرضه‌کنندگان برنج اظهار کرد: برداشت برنج دسترنج برنجکاران مدتی است که شروع شده بنابراین چگونگی عرضه  و اقتصاد این کالا  بعد از برداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی با اعلام اینکه  برنج محصول اول مازندران محسوب می‌شود، افزود: برنج هویت و شناسنامه مازندران است و بزرگ‌ترین ارزش محصول دنیا نیز مربوط به برنج است که صد و 80 میلیارد دلار ارزش تولیدات برنج جهانی است و از لحاظ سطح زیر کشت دومین محصول مصرفی بعد از نیشکر محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران تولیدات برنج استان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا این سرمایه ملی با اقتصادی بهتر و حمایت از تولیدات داخلی در بازار عرضه شود.
 
محمدپور حمایت از تولیدات ایرانی، کم فروشی، عدم تخلیط برنج و عرضه غیرمجاز را از محورهای مهم این نشست عنوان و به تخلیط برنج آلوده با برنج ایرانی  و عرضه آن به بازار در یکی از شهرهای کشور اشاره کردوافزود: توصیه می‎شود خریداران از سلامت برنج آگاهی پیدا کرده و از فروشگاه‌هایی که پروانه کسب دارند برنج مورد نیازشان را تامین کنند.
 
وی اظهار کرد: با دستگاه‌هایی از قبیل سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و... در جهت جلوگیری از عرضه غیر مجاز برنج‌های خارجی در سطح استان نشست‌هایی مشترکی صورت گرفت و برنامه آغاز گشت مشترک در زمینه شکل گرفته و در حال اجراست.
 
محمدپورافزود: تاکنون بیش از هزار مورد بازرسی در خصوص عرضه مناسب در سطح استان انجام گرفته و 90 مورد پرونده تشکیل شده و آرای مربوطه نیز صادر شد بنابراین بازار برنج امن است و دفاع از برنج‌های صاحب نام و معتبر استان صورت می‌گیرد.
 
محمدپور حمایت از برنج ایرانی و برندسازی آن را از جمله اقدامات مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد و افزود: به کشاورزان اطمینان می‌دهیم  که حاصل دسترنج آنها به درستی سر سفره مردم قرار گیرد.
کد خبر : ۳۰۱۳۸۳