خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان

نبود رادیو درکاشان ضعف فرهنگی ورسانه‌ای این شهرستان است

استانداراصفهان گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان از بعد فرهنگی، دینی و علمی بالایی برخورداراست حتما باید صدا و تصویر مردم این شهرستان ازطریق رسانه ملی به کل استان و کشوربرسد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان « رسول زرگرپور» ظهر امروز درحاشیه افتتاح استودیو کاشانه درجمع خبرنگاران، به ظرفیتهای بسیار بالای فرهنگی، علمی ، دینی واقتصادی شهرستان کاشان اشاره کرد وگفت : شان مردم استان اصفهان وشهرستان این است که بتوانند به بهترین وجه از برنامه های  رسانه ملی  بهره مند شوند.

وی نبود رادیو در کاشان را  یک نقص دربعد فرهنگی ورسانه ای این شهرستان عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه شهرستان کاشان از بعد فرهنگی ، دینی و علمی بالایی برخورداراست حتما باید صدا و تصویر مردم این شهرستان از طریق رسانه ملی به کل استان و کشوربرسد.

استانداراصفهان با تاکید برتوسعه هرچه بیشترپوشش برنامه های رسانه ملی در شهرستان کاشان افزود: با توجه به اینکه کلیه اعتبارات صدا وسیما ملی است باید دردیداربا سرافرازرئیس رسانه ملی لاش کنیم چندتا ازدرخواستهای اساسی ازجمله صدای کاشان را داشته باشیم .

وی افتتاح استادیوم کاشانه درشهرکاشان رابرای اطلاع رسانی فرهنگ و مشکلات این شهرستان بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت :تعجب می کنم علیرغم اینکه اکثرجمعه شبها برنامه کاشانه پخش می شد چرا یک دفعه این برنامه قطع شد.

وی ضمن تقدیر از شهرداری وشورای اسلامی شهر کاشان درایجاد استادیو کاشانه گفت : با توجه به اینکه استادیوم فعلی کاشانه استاندارد و درشان مردم  کاشان می باشد باید تولیدات خوبی درجهت فرهنگ ایثار ، شهادت ،ظرفیتها و مزیت های شهرستان کاشان نشان داده شودوپنجره ای برای خارج ازکاشان دررونق گردشگری ، ظرفیت وفرهنگ آداب ورسوم کاشان به سایر نقاط کشور باشد.

زرگرپوراز کاشان به عنوان تنها شهرستانی که ازمزیت استادیو کاشانه برخوردار است نام برد و گفت :هرچند چنین کارهایی وظیفه شهرداری نیست ولی جای خرسندی است که شهرداری کاشان جدا از فعالیتهای عمرانی وخدماتی وارد کارهای فرهنگی و اجتماعی  شده است

استاندار اصفهان  پخش یک ساعت برنامه کاشانه درهفته برای شهرستان  کاشان را ناکافی دانست و گفت : من با صدا و سیمای استان اصفهان صحبت می کنم با توجه به ظرفیتهای بالایی که  شهرستان کاشان دارد  پخش برنامه ها ازاین استادیوم توسعه پیدا کند .

وی  درادامه ضمن تبریک هفته دولت به مردم فرهنگ پرور، ولایت مدار، هنر پرور، اهل علم وفقاهت کاشان گفت : حضورم درهشتمین روزهفته دولت در شهرستان شهید پروروزیبای کاشان برای افتتاح چندین طرح اقتصادی وفرهنگی باعث افتخار می باشد.

زرگر پورازافتتاح بیش از 1200 طرح با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال در هفته دولت با حضور دکترظریف وزیر امورخارجه ودکتر هاشمی وزیر بهداشت وتعدادی از معاونین وزرا درسطح استان اصفهان خبرداد و گفت : حدود  65 درصد ازاین طرحها خصوصی بود.

وی افتتاح بیش از 109 طرح  با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال درهفته دولت در شهرستان کاشان را نشان ازتوسعه این شهرستان عنوان کرد  و گفت: اینکه 70 درصد طرحهای افتتاح شده درشهرستان کاشان به بخش خصوصی مربوط می شود نشان دهنده حضور فعال بخش خصوصی دراین شهرستان است که توانسته گوی سبقت را از بخش دولتی بگیرد.

استانداراصفهان افتتاح کارخانه آلیاز هامون با ظرفیت تولید 5 هزار تن فروسیلیس با اعتباری بالغ بر250 میلیارد ریال درشهرستان کاشان را گام مهمی درتولیدمنابع حیاتی صنعت کشور عنوان کرد و گفت : قطعا با بهره برداری ازفازهای دو م وسوم این واحد تولیدی تولید فروسیلیس به حدود 30 هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افتتاح  کارخانه نساجی سیاتا تولید نخ با سرمایه گذاری بیش از 450 میلیارد  ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی در کاشان را نیز مهم ارزیابی کرد وگ فت : حتما محدودیت ها ومشکلات این واحد تولیدی را در استان اصفهان پیگیری خواهیم کرد.

شایان ذکراست استاندار اصفهان درسفر به شهرستان کاشان به اتفاق هیئت همراه با حضوردرگلزارشهدای دارالسلام کاشان وتربت آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان با نثارفاتحه وصلوات به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

کد خبر : ۳۰۱۳۰۰