خبرگزاری کار ایران

فرماندار سیمرغ مطرح کرد

استقرار ادارات و پیگیری زیرساخت‌های حوزه راه و کشاورزی از اولویت برنامه‌هاست

کد خبر : ۳۰۱۰۹۴

فرماندار سیمرغ گفت: اولویت برنامه ما در شهرستان، استقرار ادارات و پیگیری زیر ساخت‌ها در حوزه را و کشاورزی‌ست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سیمرغ، فرج الله فرج‌پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران به ارائه عملکرد یکساله دولت در حوزه شهرستان سیمرغ پرداخت و اظهار داشت: سیمرغ به علت اینکه شهری تازه تأسیس می‌باشد نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد.

وی افزود: مهم‌ترین نیاز این شهرستان استقرار ادارات مهم چون آب و فاضلاب روستائی، راه و شهرسازی، هلال احمر، تامین اجتماعی، بنیاد مسکن و... در شهرستان سیمرغ است چراکه دستگاههای اجرایی بازوان فرمانداری محسوب می‌شوند.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیائی به عنوان پل ارتباطی بین غرب استان به مرکز استان است تصریح کرد: برای اینکه بخشی از بار ترافیکی غرب استان را کمک کند نیاز به نگاه و توجه بیشتر در حوزه راه‌های مواصلاتی دارد.

یدالله‌پور با بیان اینکه در یک سال اخیر، با همه مشکلات اقتصادی کشور، ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان هزینه شده است، افزود: آسفالت راه‌های روستائی به طول بیش از ۱۲ کیلومتر، اجرای طرح هادی در ۹ روستا، بهره برداری از مجتمع آب رسانی ۴ روستا به محوریت روستای زیار کلا، اجرای آب رسانی روستاهای مری و آبادی سبزی باغ، احداث چندین خانه بهداشت در روستاهای مختلف از جمله ملاکلا و نجارکلا، احداث چندین پروژه کانال آب برای اراضی کشاورزی به طول بیش از ۵ کیلومتر، شن ریزی راه‌های بین مزارع به طول ۵ کیلومتر و... از جمله اقدامات دولت بود که در یک سال اخیر انجام شد.

وی به قدمت ۵۴ ساله شهرستان سیمرغ اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۲۰ پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان سیمرغ به بهره برداری رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ اظهار داشت: سهم شهرستان سیمرغ در اعتبار ماده ۱۸۰ که در اختیار دو نماینده مجلس قرار دارد، تنها ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد که این میزان درشان مردم شهرستان نمی‌باشد و کافی نیست.

یدالله‌پور با بیان اینکه نگاه ما در شهرستان با توجه به نگاه دولت، اتمام پروژه‌های نیمه کاره است تصریح کرد: حدود ۷۱ پروژه نیمه تمام در شهرستان سیمرغ وجود دارد و با وجود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار سال ۹۴، اتمام بعضی از پروژه‌ها به سال ۹۵ موکول خواهد شد.

وی از افتتاح استادیوم ۵ هزار نفری زیارکلا در سفر استانی رییس جمهور به استان مازندران خبر داد و گفت: ناشناخته بودن شهرستان سیمرغ یکی از مشکلات ماست که با آن مواجه هستیم.

فرماندار سیمرغ اظهار داشت: شاخص‌های توزیع اعتبار باید متناسب با نحرومیت منطقه انجام نشود و با مقیاس وسعت سنجیده نشود.

یدالله‌پور راه‌های مواصلاتی و صنعت کشاورزی را محورهای توسعه شهرستان سیمرغ برشمرد و اظهار داشت: راه‌های مواصلاتی این شهرستان پاسخگوی نیازهای مردم این شهرستان و مسافرین نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز