خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

افزایش ۴۳ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری از ابتدای دولت یازدهم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۹۳ فقره پروانه بهره برداری در سطح استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، سید نعمت الله حقیقی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گفت: علیرغم اینکه امسال نتوانستیم تسهیلاتی را در اختیار بخش تولید قرار دهیم اما سالی که گذشت با سربلندی پشت سر گذاشتیم و نه تنها در این بخش کاهش نداشتیم بلکه رشد اقتصادی سه درصد را در کشور داشتیم که ۱. ۷ دهم درصد مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

وی در خصوص مقایسه عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر وامید با دولت گذشته تصریح کرد: تعداد ۲۳۵ فقره جواز تاسیس در سطح استان صادر شده که پیش بینی می‌شود در صورت اجرای آن‌ها در مجموع ۱۴هزارو۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و ۴هزارو۹۱۵ فرصت شغلی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۶۴ درصد و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال پیش بینی شده به ترتیب ۱۹۵ و ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حقیقی ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۹۳ فقره پروانه بهره برداری با مجموع سرمایه گذاری ۴هزارو۴۳۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال هزارو۳۰۹ نفر در سطح استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۴۳ درصد و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال پیش بینی شده به ترتیب ۲۶۱ و ۵۸ درصد رشد را نشان می‌­دهد.

وی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور متعهد شده است و اصل تفاهم نامه در آینده اعلام می‌شود، مقرر گردیده شرکت ایمیدرو با سرمایه گذاری ۲۰ درصد و بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۸۰ درصد تشکیل و هر سرمایه گذاری مرتبط با صنایع معدنی در استان که اقتصادی باشد سازمان ایمیدرو متعهد به سرمایه گذاری مشترک باشد.

کد خبر : ۳۰۱۰۲۱