خبرگزاری کار ایران

دادستان کشور

نظام پولی باید به سمت تولید رود نه به سمت دلالی

دادستان کشور گفت: نظام پولی و بانکی باید به جای دلالی به سمت تولید برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل بازرسی کهکیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان در سالن شهید ایزدپناه یاسوج گفت: رفتن نظام مالی به سمت اجرای قانون وگرفتن مالیات می‌بایست سرلوحه کار دستگاه‌ها قرار گیرد و نظام پولی و بانکی نمی‌بایست به سمت دلالی رود.

وی افزود: تخلف از قانون در هیچ جایگاه و برای هیچ شخصیتی مجاز شمرده نمی‌شود و بهترین میزان برای اجرای قانون عدالت است.

وی گفت: اولین نکته در قانون مداری آن است که همه افراد در تمام حوزه‌ها باید خود را اخلاق مدار و قانونمدار بدانند چه دادستان وچه بازرس باشد چه نباشد.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در نظامهای مدیریتی خود کنترلی کامل‌ترین نظام مدیریتی است اظهار کرد: در عدالت اثباتی و اجرایی باید کام همگان شیرین شود و باید اجرای قانون را ملاک عدالت بدانیم.

رئیسی گفت: ‌به دادستان‌های تمام کشور ابلاغ شده که با هر گونه تجاوز از قانون نسبت به اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌ها که مربوط به ملت است برخورد قاطع نشان دهد.

وی افزود: دست افراد سودجو را از اراضی ملی قطع خواهیم کرد و رسالت ما این است که قانون را در این ارتباط با قوت دنبال کنیم.

وی بدون اشاره به مورد خاصی گفت: جنایت‌های بزرگ اقتصادی در کشور رخ داده که ما می‌بایست برای جلوگیری از جنایتهای بزرگ دیگر قانون را در راستای عدالت اجرا کنیم.

گفتنی این آیین سیدمهدی تقوی به عنوان مدیر کل جدید بازرسی استان کهکیلویه و بویر احمد و مهرداد کرمی به عنوان دادستان مرکز استان معرفی شدند وازمدیران سابق تقدیر شد.

کد خبر : ۳۰۰۹۵۸