خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری

بازداشت‌های فله‌ای نزاع‌های دسته‌جمعی را به مصلحت جامعه نمی‌دانیم

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بازداشت‌های فله‌ای نزاع‌های دسته‌جمعی را به مصلحت جامعه ندانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در آیین‌ تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی کهکیلویه و بویراحمد و دادستان عمومی مرکز این استان در سالن شهید ایزدپناه یاسوج گفت: این استان به لحاظ عشیره‌ای مردمانی باغیرت دارد که گاهی غیرت آن‌ها می‌جوشد و نزاع‌های دسته جمعی به دنبال دارد.

وی افزود: بعد از نزاع‌های دسته‌جمعی شاهد بازداشت‌های فله‌ای و گسترده هستیم که آیا باید این بازداشت‌های فله‌ای را راهکار اعمال اقتدار بنامیم؟

نماینده ولی فقیه در کهکیلویه و بویراحمد افزود: گاهی اینطور است که ضابطان به لحاظ پوشش قبل به دستگیری انبوه دست می‌زنند که ما آن را به مصلحت جامعه نمی‌دانیم و آن را نباید نشان اقتدار دانست.

وی گفت: دادستان مدعی من‌العموم است یعنی باید تمامی دغدغه‌های جامعه در او خلاصه شودو اگر حرمت احکام الهی شکسته و حقوق عمومی ضایع شد از دادستان توقع می‌رود خود نیز دلشوره جامعه را داشته باشد.

ملک‌حسینی با بیان اینکه حقوق‌گاه در درون و‌گاه در بیرون ضایع می‌شود اظهار کرد: اگر حقی در درون دادگاه ضایع شد و ظلمی انجام گرفت دادستان رسالت دارد آن ظلم را بررسی کند.

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: ‌عدم اجرای عدالت خشم خداوند را به دنبال دارد و باعث غافل شدن از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی جامعه خواهد شد.

استاندار کهکیلویه و بویراحمد در این آیین نیز گفت: خیلی از مشکلات ناامنی به مسائل اقتصادی برمی‌گردد و اگر فقر باشد‌ نمی‌توان امنیت داشت.

سیدموسی خادمی افزود: همه باید خود را مسئول امنیت در جامعه بدانند و پاسخگو باشند و امنیت باید مساله تمامی قوای سه‌گانه باشد.

وی گفت: اگر امنیت خدشه‌دار شود شاهد رونق توسعه و اقتصاد در جامعه نخواهیم بود و امروز معتقدیم در کهکیلویه و بویراحمد آرامش و امنیت دغدغه همه مسئولان است.

کد خبر : ۳۰۰۹۲۹