خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

هفت هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب مورد نیاز است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان برای تبدیل شدن به قطب صنایع سلولزی باید اقدام به توسعه زراعت چوب کند، گفت: هفت هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در گیلان مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گیلان برای فعالیت در زمینه صنایع سلولزی، اظهار داشت: ده مورد مجوز در زمینه تولید‌ام دی اف و اچ دی اف صادر شده است که از این تعداد پنج مورد بطور اساسی شروع به کار کرده‌اند، یک مورد به بهره برداری رسیده است و چهار مورد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال شاهد افتتاح دو واحد صنعتی تولید کننده فرآورده‌های سلولزی خواهیم بود و دو واحد نیز سال آینده به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت این واحد‌ها هشتصد هزار متر مکعب است.

منتظری با بیان اینکه با راه اندازی این واحدهای بزرگ کشور از واردات بی‌نیاز می‌شود، اذعان نمود: سرمایه گذاری اولیه این پروژه‌ها بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: برای این حجم فرآورده سلولوزی نیاز به تامین مواد اولیه است و بخش عمده مواد اولیه سایر استان‌ها از گیلان تامین می‌شود.

وی گیلان را نیازمند زراعت چوب دانست و بیان داشت: این استان برای تبدیل شدن به قطب صنایع سلولزی باید هفت هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب داشته باشد که مطالعات اولیه این طرح آغاز شده است.

منتظری با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح مذکور در روز درختکاری آغاز می‌شود، تصریح کرد: صنایع سلولزی علاوه بر ایجاد ظرفیت صنعتی می‌توانند مورد استقبال مردم قرار گیرند چراکه از ضایعات چوب بهره می‌گیرند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش عرصه‌های صنعتی در گیلان، گفت: اثربخشی این طرح‌ها منوط به همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان است.

کد خبر : ۳۰۰۸۴۷