خبرگزاری کار ایران

حمید درفشی

البرز، پایین‌ترین سرانه تخت بیمارستانی کشور را دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بر ضرورت توسعه مراکز درمانی و افزایش تخت‌های درمانی اورژانسی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حمید درفشی شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت روز پزشک در کرج گفت: استان البرز با توجه به قرار گرفتن در مسیر ۱۴ استان کشور نیازمند توجه ویژه در حوزه بهداشتی ودرمانی و خدمات اورژانسی از سوی دولت است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار بالای حوادث رانندگی در این استان باعث شده که بیشترین مصدومان ترومای کشور را به خود اختصاص دهد، بر ضرورت افزایش تخت‌های درمانی اورژانسی در این استان تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پایین‌ترین سرانه تخت بیمارستانی کشور متعلق به البرز است خاطرنشان کرد: عدم تطابق خدمات بهداشتی-درمانی با استاندارهای کشوری، حوزه بهداشت و خدمات رسانی در این استان را با چالش‌های مضاعفی مواجه ساخته است.

درفشی با بیان اینکه ۱۰ بیمارستان دولتی در دوسال گذشته تجهیز و بازسازی شده است و۱۰۰۰ تخت بیمارستانی دولتی هم در البرز ایجاد خواهد شد افزود: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان در طرح سلامت به تجهیز و توسعه خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی روستایی اختصاص یافت.

وی با ضروری دانستن مشارکت بخش خصوصی در توسعه مراکز درمانی گفت: ۴۰۰ تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی در استان البرز احداث و راه اندازی خواهد شد.

درفشی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در البرز تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفتند از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح خود مراقبتی در البرز خبر داد.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۲۰ هزار دانَش آموز شش تا ۱۲ سال استان، در طرح فلورایدتراپی در سال تحصیلی جدید خبرداد.

کد خبر : ۳۰۰۸۴۶