خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم آباد

پرهیز از حاشیه‌سازی برای دولت، حفظ شتاب علمی و تبیین برنامه‌ اقتصاد مقاومتی از مطالبات مهم رهبری‌ست

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پرهیز از حاشیه‌سازی برای دولت، حفظ شتاب علمی کشور و تبیین برنامه‌های منسجم برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مطالبات مهم رهبر فرزانه انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر، با تبریک به‌مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهیدان رجایی و باهنر بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند و آنان جزء شهدای ترور هستند لذا سالروز شهادت آ‌ن‌ها به نام روز مبارزه با تروریسیم نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به شنبه هفتم شهریور ماه سالروز انفجار تروریستی در حرم امیر المومنین (ع) و شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم و جمعی از شیعیان عراق افزود: هشتم شهریورماه نیز سالروز انفجار دفتر نخست وزیری ایران توسط منافقین و شهادت شهیدان رجایی و باهنر است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز پدیده شوم تروریست امنیت جهانی را به خطر انداخته است، تصریح کرد: امروز همه کشورهای دنیا از تروریست احساس خطر می‌کنند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه روشن است تروریست زاییده استکبار جهانی و ابزاری برای سلطه غرب بر جهان است، گفت: آمریکا است که تروریست‌ها را پرورش، پشتیبانی و هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از تروریست‌ها حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی می‌کند، اظهار داشت: هیچکس در این موضوع تردیدی ندارد و این در حالیست که آمریکا ادعای مبارزه با تروریست را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ائتلاف مبارزه با تروریست کشورهای غربی هیچ کاری نکرد، تصریح کرد: آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران منافقین را زیر چتر خود قرار داد که نتیجه این حمایت‌ها ۱۷ هزار نفر شهید ترور در کشور است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه منافقین مسئولیت شهادت ۱۲ هزار نفر از شهدای ترور را به عهده گرفتند، افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای نمونه بارز فعالیت‌های تروریستی منافقین در ایران است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سیا در آمریکا، سازمان جاسوسی انگلیس و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران را به تروریست‌ها دادند، گفت: مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین و گروهک‌های تکفیری تروریست را در جهان تشکیل داده و بلای جان همه ملت‌ها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر را نیز منافقین به شهادت رساندند، تصریح کرد: اگر دنیا می‌خواهد مبارزه جدی با تروریست کند باید اول از آمریکا دست از حمایت و پشتیبانی از تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی بردارد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه اخلاق حسنه و خودساختگی بودند، اظهار داشت: این شهدا درد محرومین و درد فقر و بیکاری را احساس می‌کردند و عاشق و دلسوز مردم و محرومان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمایند: ارزش مقام انسان در عمل به تکلیف الهی و خدمت گذاری به مردم است، تصریح کرد: اگر مقام و مسئولیتی داریم این مسئولیت وقتی ارزش دارد که به تکلیف الهی عمل کنیم.

آیت آلله میرعمادی یادآور شد: شهیدان رجایی و باهنر الگوی شایسته‌ای برای دولتمردان هستند.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: این هفته را به دولتمردان و همه کسانیکه در خدمت رسانی به مردم در نظام مشغول هستند تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولان عملکرد خود را به مردم ارائه دهند، تصریح کرد: مسئولان باید کار‌ها و اقدامات صورت گرفته را بازگو کنند تا امید در دل مردم زنده شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه هفته دولت باید هفته همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد، افزود: معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد بخشی از خدمات دولت در استان را متذکر شدند که تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور نیز جز رضای خداوند متعال و خشنودی خلق خدا مقصودی ندارند و می‌خواهند باقیات و صالحات از خود به جای بگذارند، اظهار داشت: باید مشی رهبر فرزانه انقلاب را دنبال کنیم و هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت دولت را ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هم دفاع واقع بینانه و هم نقد منصفانه در مورد عملکرد دولت باید داشته باشیم، تصریح کرد: در دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با دولتمردان نیز رهبر معظم انقلاب هم کارهای خوب دولت را بازگو کردند و هم مطالبات خود را بیان کردند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب از اقدامات خوب دولت در کاهش تورم و ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی، مهار آب‌ها، ارتقاء سلامت و بهداشت و پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای نام بردند و این کار‌ها را بسیار مهم تلقی کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب یکسری مطالبات هم از دولت داشتند.

وی با اشاره به اینکه توجه کامل به تداوم دشمنی با دشمنان و هوشیاری در مقابل رخنه دشمنان در کشور از جمله مطالبات رهبر فرزانه انقلاب بود، گفت: امروز با برداشته شدن تحریم‌ها رفت و آمد اروپایی‌ها به کشور شروع شده و ما باید در عین حفظ دستآورد‌ها، مراقب نفوذ دشمنان به کشور نیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پرهیز از حاشیه سازی برای دولت، حفظ شتاب علمی کشور و تبیین برنامه‌های منسجم برای تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر مطالبات رهبر فرزانه انقلاب بود، تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور را در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌دانیم و برداشته شدن تحریم‌ها تنها یک فرصت است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مردم نیز همین مطالبات رهبر فرزانه انقلاب را از دولت انتظار دارند، افزود: ملت و دولت باید در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای دولت منشوری برای دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: یقینا رئیس جمهور نیز این رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را به عنوان یک منشور تلقی می‌کند و در مقام عمل با حفظ وحدت و همدلی در راستای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

وی افزود: امروز پدیده تروریسم امنیت جهانی را به خطر انداخته و همه کشور‌ها از تروریست‌ها احساس خطر می‌کنند و حال ممکن است این سؤال مطرح شود که تروریست از کجا پیدا شد و چه کسانی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند؟.

حجت‌الاسلام میرعمادی ادامه داد: تروریسم زائیده استکبار جهانی و ابزاری برای سلطه غرب بر جهان است. آمریکا تروریست‌ها را پرورش و آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و پولی از آن‌ها انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا داعیه مبارزه با تروریست را سر می‌دهد ائتلاف مبارزه با تروریست تشکیل می‌دهد اما این ائتلاف در مبارزه با تروریست هیچ کاری نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وجود ۱۷ هزار شهید ترور در ایران که ۱۲ هزار نفر آن‌ها مستقیماً توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند، گفت: اگر به‌صورت جدی مبارزه با تروریسم صورت بگیرد باید آمریکا دست از حمایت و پشتیبانی بردارد تروریست را پرورش ندهد و از رژیم صهیونیستی حمایت نکند چراکه تا زمانی‌که آمریکا سیطره جهانی دارد تروریست‌ در جهان وجود خواهد داشت.

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: این دو شهید اسوه اخلاق حسنه و انسان‌های خود ساخته‌ای بودند، آن‌ها درد محرومین را احساس می‌کردند، ساده زیست بودند و درد فقر و بیکاری را احساس کرده بودند و در یک کلام عاشق و دلسوز و خدمت‌گذار مردم بودند.

خطیب جمعه خرم‌آباد هفته دولت را فرصت مغتنمی برای معرفی دستاورد‌ها و عملکرد دولت به مردم به‌منظور زنده شدن امید و نشاط در بین مردم دانست و گفت: در این هفته مردم باید با دستاوردهای نظام و انقلاب آشنا و از خادمان خود در دولت قدر‌شناسی کنند.

وی در بخشی از سخنانش به مناسبت ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره و تصریح کرد: انگلیس همیشه جاده صاف کن و دلال سیاسی آمریکا بوده است و تخصص ویژه‌ای در تفرقه‌افکنی داشته است باید مراقب باشیم که با باز شده سفارتخانه انگلیس در ایران دوباره فرصت برای تفرقه‌افکنی و ایجاد فتنه توسط این پیر استعمار در ایران فراهم نشود.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: قرائن نشان می‌دهد انگلیس دست از روش گذشته‌اش برنمی‌دارد و با در اختیار داشتن شبکه بی‌بی‌سی زمینه را برای اختلاف‌افکنی فراهم می‌کند باید مراقب باشیم و هیچ‌گاه از دشمنی این دشمن غافل نشویم.

وی در بخشی از سخنانش تقوا را عاملی در رفع گرفتاری‌ها دانست و افزود: امروز یک‌سری گناهان جدیدی در جامعه ایجاد شده که این گناهان از طریق اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی پیدا شده و موجب پیدایش بلا‌ها و بیماری‌های جدیدی شده است این بیماری‌های جدید به‌خاطر گناهان جدید است اگر تقوا داشته باشیم و مرتکب گناه جدید نشویم خدا هم بلا و بیماری جدید را بر ما نازل نمی‌کند.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به این‌که تقوا بالا‌ترین فضیلتی است که در سایه عقل به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: انسان عاقل سه علامت دارد او مشکلات را تحمل می‌کند، زیرک است و حرکات دشمن را زیر نظر دارد و با دوستان مدارا می‌کند.

کد خبر : ۳۰۰۷۶۵