خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

بخش نخست لایحه برنامه ششم تا پایان شهریور به مجلس ارایه می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ارایه بخش نخست لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس تا پایان شهریور خبر داد و گفت: بخش دوم آن بعد از ارایه لایحه بودجه سال ۹۵ به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا درمشهد، محمد باقر نوبخت افزود: سوم شهریوربخش نخست لایحه برنامه ششم توسعه برای بررسی در اختیار دولت قرار گرفت که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه این لایحه به مجلس ارائه داده می‌شود.

به گفته نوبخت، بخش اول تا آخر شهریور ماه به مجلس ارسال می‌شود و بخش دوم آن نیز بعد از ارائه بودجه سال آینده، تقدیم مجلس خواهد شد.

وی درباره افزایش قیمت کالاها نیز گفت: ما منکر افزایش قیمت‌ها نیستیم اما با این حال باید توجه داشت که نرخ تورم در سال‌های اخیر کاهش خوبی داشته است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مدیریت هدفمند برای توزیع اعتبارات، مبنای عمل این سازمان است.

وی اظهار کرد: ستاد بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مانند سال گذشته ۱۵ آذر ماه قانون بودجه سال آینده را به صورت عملیاتی به مجلس ارائه خواهد داد.

وی گفت: آنچه بیش از تهیه برنامه بودجه برای ما دشوار است توزیع اعتبارات مختصر و محدود است که تلاش می‌شود این بودجه‌ها به بخش‌هایی داده شود که مردم نفع بیشتری ببرند.

معاون رییس جمهوری در زمینه تعییر الگوی کشت و سوق یافتن به سوی کشت گلخانه‌ای گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و وضعیت بحرانی آب طی هفته گذشته قرارداد سه جانبه‌ای بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی و برخی بانک‌ها منعقد شد.

وی در زمینه مطالعات مربوط به خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و مشهد گفت: تلاش می‌کنیم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد قرارداد با پیمانکار بر اساس توافقی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده به صورت متناسب تخصیص داده و مطالعات این طرح به انجام برسد.

 

 

کد خبر : ۳۰۰۶۸۷