خبرگزاری کار ایران

در آستارا

بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر گیلان افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: همزمان با هفته دولت بزرگ‌ترین سالن آمفی تئا‌تر استان با ظرفیت ۷۰۳ صندلی در آستارا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیروز فاضلی اظهار کرد: سالن آمفی تئا‌تر مجتمع فرهنگی و هنری آستارا در ششمین روز از هفته دولت با حضور مسوولین استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه کلنگ آغاز ساخت این مجتمع در سال ۱۳۷۷ به زمین خورد، افزود: مجتمع فرهنگی و هنری آستارا به مساحت ۳۱۶۰ مترمربع دارای سالن آمفی تئا‌تر، اتاق گریم، کارگاه دکور، آرشیو لباس، گالری هنرهای تجسمی و پلاتو است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سالن آمفی تئا‌تر مجتمع فرهنگی هنری آستارا با ظرفیت ۷۰۳ صندلی پس از افتتاح به عنوان بزرگ‌ترین سالن آمفی تئا‌تر استان خواهد بود.

فاضلی گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه قبل از سال ۱۳۹۳ یک هزار و ۲۵۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۳ اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۱۷ میلیون ریال برای تکمیل فاز اول آن هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در روز شنبه هفتم شهریور، فاز اول این مجتمع که شامل سالن آمفی تئا‌تر و اجتماعات، اتاق‌های گریم، انبار و کارگاه دکور، آرشیو لباس، فضاهای خدماتی تاسیساتی و پشتیبانی به مساحت ۲۷۵۰ مترمربع افتتاح می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: فاز دوم این پروژه نیز با زیر بنای ۴۱۰ مترمربع شامل گالری هنرهای تجسمی، ورودی اصلی، فضای انتظار، بالکن نمایش، پلاتو نمایش و بوفه با تخصیص اعتبار لازم در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر : ۳۰۰۴۱۲