خبرگزاری کار ایران

عابدینی‌پور با اشاره به برگزاری جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر قم

هیئت رئیسه با دستور افرادی بیرون از شورا مشخص شده‌اند/تصمیمات خارج از اراده شورا گرفته می‌شود

یک عضو شورای شهر قم، با اعلام عدم حضور در جلسه امشب انتخابات هیئت رییسه جدید این شورا گفت: جلسه‌ای که همه تصمیمات آن از قبل و با دستور افرادی از بیرون شورا گرفته شده، فاقد ارزش حضور در آن است.

محسن عابدینی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا با تأکید بر اینکه شورای شهر قم برخلاف وظایف تعریف شده برای شوراهای شهر، سیاسی کاری می‌کند، افزود: نوع ترکیب و چینش هیئت رئیسه و حتی رؤسای کمیسیون‌ها مثل گذشته براساس نظر و دستور افراد ذی‌نفوذ بیرون از شورا انجام گرفته است، بنابراین جلسه امشب شورا، نه برای برگزاری انتخابات واقعی، بلکه فقط با هدف اخذ مصوبه شورا برای تصمیمات بیرونی‌ست.

وی افزود: ترکیبی که دیشب تعیین شده، براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعضای شورای شهر نیست، بلکه به نوعی چینش از کف و برگزیدن ضعیف‌ترین افراد شورا، با هدف آوردن مطیع‌ترین افراد صورت گرفته است.

عابدینی‌پور گفت: بنابر دلایلی که گفته شد، انتظاری که از یک شورای توانمند، خلاق، تصمیم‌گیر، مبتکر و رو به جلو، در راستای خدمتگزاری بهینه به مردم است، حداقل در شورای اسلامی شهر قم شکل نخواهد گرفت و بنابراین به عنوان نمایندگان مستقل مردم، در چنین جلسه‌ای شرکت نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات اولین هیئت رئیسه شورای شهر چهارم قم نیز اعمال نفوذهایی از بیرون شورا صورت گرفت که اعتراض‌ها، شکایت‌ها و پس از آن مشکلات بسیاری را در پی داشت، گفت: شورای شهر براساس قانون یک مجموعه سیاسی نیست، بلکه یک مجموعه نظارتی، خدماتی و سیاستگذار امور اجرایی شهر است، اما شورای شهر با این شیوه‌هایی که از بیرون اعمال نفوذ می‌شود، بیشتر از آنکه جنبه خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد، جنبه سیاسی پیدا کرده و با قرار گرفتن در راستای اهداف سیاسی افراد خاص، از هدف اصلی‌اش دور شده است.

عابدینی‌پور با بیان اینکه به مصلحت مردم، مجموعه شهر و حتی کشور نیست که شوراهای شهر و روستا وارد مسائل سیاسی شوند، گفت: مسئولیت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا، برعهده دستگاه‌های نظارتی استان، شورای عالی استان‌ها و برخی مراکز دیگر است، اما متأسفانه در شهر قم و با وجود آنکه مشاهده می‌کنیم، شورای شهر سیاسی عمل می‌کند ولی تاکنون دستگاه‌های نظارتی در این ارتباط خوب و با دقت عمل نکردند، که مانع از این روند باشند.

وی با بیان اینکه وقتی مجموعه‌ای سیاسی شد، چینش‌ها، گزینش‌ها و ترکیب کارش را هم براساس اهداف سیاسی تعریف می‌کند، گفت: شاید بگویند سیاسی نیستیم، چون قانون گفته شورای شهر نباید سیاسی باشد، اما در عمل می‌بینیم که در شورای شهر قم سیاسی کاری می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه کاملا مشهود است اولویت اول کار شورا و سیاستگذاری‌های آنان، سیاسی‌ست، تصریح کرد: شورای شهر قم حتی در برخورد با خبرنگاران، توزیع مطبوعات و روزنامه‌ها در شورای شهر، نصب نشریات در تابلوی اعلانات و قرار دادن روزنامه‌ها بر سر میز اعضای شورای شهر، گزینشی انتخاب می‌کنند؛ مثلا هر روزنامه‌ای که در راستای سیاست‌های آنان نباشد را حذف می‌کنند و هر روزنامه‌ای که مدح شورا را بگوید، هم کمک مالی می‌کنند، هم کار محول می‌کنند، هم در تابلو اعلانات به نمایش می‌گذارند و هم به آن آگهی می‌دهند؛ این موارد اظهرمن الشمس است و خود مطبوعات هم کاملا از این وضعیت مطلع هستند.

کد خبر : ۳۰۰۳۵۰