خبرگزاری کار ایران

منطقه یک شهر کاشان دارای بیشترین بافت فرسوده است

شهردار منطقه یک کاشان گفت: منطقه یک شهر کاشان دارای بیشترین بافت فرسوده و بلااستفاده شهری‌ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «اسدالله شاهیان» پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: توسعه شهر نشینی و افزایش امکانات رفاهی باعث شده، تا نحوه سکونت و زندگی مردم را دستخوش تغییرات گسترده نماید.

شاهیان تصریح کرد: متاسفانه سرعت رشد تکنولوژی و تغییر خواسته‌های انسانی به حدی شده است که مدیریت‌های کلان شهری را با دغدغه روبرو کرده است.

شاهیان افزود: از یک طرف خالی از سکنه شدن بخش عمده‌ای از بافت‌های ارزشمند و تاریخی کاشان که متاسفانه بعنوان بافت فرسوده در بین مردم رایج است و تخریب باغات و مزارع و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی برای احداث ابنیه‌های جدید از سوی دیگر باعث شده است که نظم و تعادل توسعه و خدمات رسانی شهری با مشکلات خاصی همراه گردد.

شهردار منطقه فرهنگی و تاریخی کاشان اظهار داشت: بیشترین بافت تاریخی، فرسوده و بلااستفاده کاشان در منطقه یک قرار گرفته است که عدم رعایت برخی نکات اجتماعی و شهروندی از سوی شهروندان موجبات مزاحمت ساکنان را دنبال داشته است.

وی افزود: رهانمودن زباله‌های ساختمانی و خانگی در خانه‌های فرسوده و مخروبه، تجومع و زاد و ولد حیوانات موزی، و خطرات جانی برای عابرین از جمله معظلات قابل لمس برای ساکنین بافت تاریخی و فرسوده کاشان می‌باشد.

شاهیان با اشاره به تبصره ۱۴ قانون شهرداری‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع معظلات موجود در مورد بناهای خطر آفرین گفت: معاونت خدمات شهری و واحد املاک منطقه یک در حال شناسایی ابنیه‌های خطر آفرین و تسلیم اخطار به مالکین آن هستند تا در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

شاهیان همچنین از رفع خطر و تخریب حدود یک هزار متر از بناهای مخروبه و خطر آفرین منطقه یک در خیابان ملامحسن خبر داد و گفت: تخریب این ابنیه که با مجوزه تبصره ۱۴ صورت گرفته است، حدود یک میلیارد ریال هزینه بدنبال داشته است.

کد خبر : ۲۹۹۶۱۵