خبرگزاری کار ایران

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان خبر داد

رکورد بی‌سابقه بارگیری کود شیمیایی در منطقه ویژه بندر امام

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در جریان بارگیری یک فروند کشتی خارجی پهلوگرفته در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، برای اولین بار در مرداد سال جاری مقدار ۸۲۰۰ تن محموله کود شیمیایی در طی یک روز بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام ابوطالب گرایلو افزود: این میزان بارگیری در مقایسه با تناژ بارگیری‌های قبلی، رکـورد بی‌سابقه‌ای به شمار می‌آید. 

وی در تشریح عوامل دستیابی به این رکورد بی‌سابقه افزود: نیروهای عملیاتی دست‌اندرکار بارگیری این محموله، با اتکا بر تجربه و توان خود ضمن اتخاذ تمهیدات مناسبی از قبیل اختصاص اسکله مناسب جهت عملیات، اختصاص تجهیزات کافی جهت حمل محموله از انبار به اسکله، همچنین بکارگیری تجهیزات پیشرفته و مناسب بارگیری به کشتی در این مجتمع بزرگ بندری موفق شدند رقم چشمگیری در نرخ بارگیری این کالا به دست آوردند.

معاون دریایی و بندری در خصوص  به کارگیری تجهیزات پیشرفته و مناسب بارگیری اظهار کرد: پس از بررسی و مطالعه علل افت نرخ بارگیری کالاهایی ازاین‌دست، عامل تجهیزات مناسب به‌عنوان عاملی کلیدی  مطرح شد که برای رفع این آسیب، تأمین و اختصاص تجهیزات پیشرفته‌ بارگیری کالای فله از قبیل شیپ لودر (ship loader) در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با این اقدام شاهد بودیم که نرخ بارگیری کالاهایی نظیر کود شیمیایی که محصول صنایع پتروشیمی کشور است، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای  بهبود یافت و سرفصل تازه‌ای در زمینه عملیات بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری برجای گذاشته شد.

گرایلو  کل محموله این کشتی را بالغ‌ بر سی هزار تن برشمرده و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام دنبال ثبت رکورد مذکور، موفق شده است، نرخ تازه‌ای بر مجموعه‌ نرخ‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا  که پیش‌ازاین به دست آورده، بی‌افزاید.

وی تلاش برای ارتقاء شاخص‌های عملیاتی در زمینه‌ تخلیه و بارگیری انواع  کالا را از سلسله اقداماتی عنوان کرد که به‌منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش ترافیک کالا به‌عمل‌آمده و ازجمله اهداف اصلی  سازمانی محسوب می‌شوند.

کد خبر : ۲۹۹۲۸۳