خبرگزاری کار ایران

ریس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان

رتبه نخست کشوری مازندران در بازسازی عتبات عالیات

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: ستاد عتبات عالیات در مازندران ۱۱۱ درصد در خصوص به تعهدات خود پیشرفت داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد حسن اصغری درنشست اعضای ستاد عتبات عالیات با با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مردم مازندران، دیار دلدادگان به اهل بیت (ع) در همه عرصه‌ها با تاسی از سیره ائمه اطهار (ع) حضوری چشمگیر و تاثیر گذار دارند، اظهار داشت: تاکنون اقشار مردم شریف و ولایتمدار مازندران با عزمی کم نظیر، در بازسازی و ساخت حرم‌های اماما ن معصوم در شهرهای کربلای معلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین، سهمی به سزا داشته و پیشگام بوده‌اند.

وی با اعلام اینکه مازندران در بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست را در دو سال متوالی کسب کرده است، افزود: مازندران در پنج ماه نخست امسال، ۹۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۵۰ میلیون تومان غیر نقدی شامل جواهرات، کالا، انواع سکه... به ستاد عتبات عالیات استان کمک کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه مازندران نسبت به سال گذشته در کمک به عتبات عالیات ۴۸ درصد رشد داشته است، گفت: ستاد عتبات عالیات در مازندران ۱۱۱ درصد در خصوص به تعهدات خود پیشرفت داشت.

اصغری با اعلام اینکه مازندرانی‌ها ۹ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان در بازسازی حرم امام علی (ع) در نجف اشرف کمک کردند، افزود: همچنین برای بازسازی حرم مطهر امامین جوادین (ع) در کاظمین نیز ۹ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان از سوی مردم شریف مازندران اهدا شد.

وی مشارکت در بازسازی و توسعه حرم حضرت ابوالفضل (ع)، مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب (س)، تامین هزینه ۵۰۰ مترمربع صحن مبارک حضرت زهرا (س) و گنبد امام حسین (ع) را از جمله پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیان مازندران نام برد.

اصغری افزود: از سال ۹۱ تا کنون عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات ۱۰ برابر افزایش داشته که آموزش و پرورش مازندران در سه سال متوالی ۹۱ تا ۹۳ رتبه اول در امر مشارکت بازسازی عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰ خشت طلا گنبد امام حسین (ع) را مازندران بر عهده گرفت، گفت: بازسازی دو هزار ۳۰۰ متر از صحن مطهر حضرت زهرا (س) به نام مازندران ثبت شد که صد متر آن را شهرداری و شورای شهر ساری متقبل شدند.

اصغری به مشارکت بالای مردم شهرستان بابل در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: شهرهای ساری، فریدونکار و بابل در مشارکت با ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر شهرستان‌های استان مازندران جلو‌تر هستند.

وی با بیان اینکه در ساخت صحن مبارکت امام حسین (ع) همه شیعیان جهان مشارکت داشتند، گفت: تاکنون مسلمانان امریکایی ۵۵۰ میلیون دلار و مسلمانان امارات و کویت نیز هزار خشت طلا را تقبل کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران اعزام مردم مازندران را برای اربعین حسینی به کربلای معلی را یکی از دغدغه‌های مهم این ستان عنوان کرد و افزود: دستگاههای مربوطه به برقراری نظم و امنیت و همچنین اعزام و جابجایی زائرین اهتمام بیشتری با ستاد عتبات عالیات استان داشته باشند.

وی انتقال درب حرمین امامین عسکرین در مازندران را از دیگر دغدغه‌های این ستاد عنوان کرد و از دستگاههای دیگر خواست تا نسبت به پشتیبانی این امر مهم تعامل بیشتری داشته باشند.

کد خبر : ۲۹۹۱۶۸