خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی 261 طرح گازرسانی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ۲۶۱ طرح گازرسانی در استان زنجان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید سعید عسگریان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروزشنبه (۳۱مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت گاز با شعار «گاز، انرژی پاک با نیم قرن تلاش» اظهار کرد: در استان زنجان ۲۱ شهر وجود دارد که ازاین تعداد ۲۰ شهر گازدار بوده و در این بین گاز شهر زرین رود در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

عسگریان، با اشاره به اینکه تنها شهر فاقد گاز استان، نوربهار است که دارای برنامه گازرسانی می‌باشد، گفت: در استان زنجان خانوارهای شهری بهره‌مند از گاز طبیعی ۹۹. ۴ درصد می‌باشد.

وی تعداد روستاهای دارای سکنه استان را ۹۰۸ روستا اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۹۳ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی در ۲۰۹ روستا تداوم دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نرخ خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی استان ۵۸ درصد است، افزود: نرخ کل خانوارهای شهری و روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی استان ۸۴. ۳ درصد است.

به گفته عسگریان، خطوط انتقال گاز موجود در استان ۵۷۳ کیلومتر، شبکه‌های تغذیه و توزیع در استان زنجان ۴۵۴۴ کلیوم‌تر و علمک‌های گاز نصب شده ۱۴۵ هزار و ۸۷۰ علمک می‌باشد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه مصرف کنندگان گاز در استان به بخش‌های خانگی، تجاری، مشترکین عمده و صنعتی تقسیم می‌شوند، افزود: در استان زنجان ۴۸۳ ایستگاه وجود دارد.

عسگریان ادامه داد: در استان زنجان ۱۱ شهرک صنعتی وجود دارد که ۹ شهرک دارای واحد صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات انشعاب گیری (هات تپ) شهرک صنعتی افق ابهر انجام شده و عملیات اجرایی شبکه داخلی آن در دست انجام است، ادامه داد: گازرسانی به شهرک صنعتی انگوران در قالب پروژه‌های گازرسانی روستایی در حال انجام می‌باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر بهره‌مندی گاز شهرک صنعتی ایجرود و طارم تصریح کرد: محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین نیز بهره‌مند از گاز می‌باشند.

عسگریان تعداد جایگاه‌های CNG به بهره برداری کامل رسیده در استان را ۳۹ مورد عنوان کرد و افزود: پیگیری و پیشبرد اجرای نظام GIS، تهیه نقشه‌های ازبیلت، اجرای سیستم مانیتورینگ ۲۶ ایستگاه و نوآوری در تامین ایستگاه‌ها از طریق خرید قطعات و مونتاژ از اقدامات انجام شده در حوزه فناوری، پژوهش و نوآوری است.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۱ طرح گازرسانی همزمان با هفته دولت در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۸۵ طرح آماده افتتاح است که شامل خط انتقال، گازرسانی به شهر زرین رود و ۲۴ روستای استان با ۳ هزار و ۱۲۰ خانوار و اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، ۵۱ واحد صنعتی، ۶ پروژه مسکن مهر، یک ایستگاه CNG، ساختمان اداری و پست امداد شهر آببر است.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود، از آغاز عملیات گازرسانی به ۱۷۰ روستا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی خط انتقال و ایستگاه CGS شهرک صنعتی افق ابهر، خط انتقال پتروشیمی پتروهیدج، کیلومر ۳۰ تا ۴۰ خط انتقال گرماب زرین رود و ۳ پروژه واحدهای مسکونی مهر با اعتبار بیش از ۲۰۵ میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران در این هفته آغاز می‌شود.

کد خبر : ۲۹۹۰۸۶